/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Scanning
Fra : sdam
Vist : 308 gange
200 point
Dato : 30-05-23 09:43

Jeg har fået lagt antivirusprogrammet ind på min maskine, og har kørt en scanning for virus m.m., hvor den kommer og fortæller, at den har fundet en webside der er inficeret med URL:Phirsing!
Siden kan jeg efterfølgende selvfølgelig ikke komme ind på...
Hvad gør jeg for at komme denne her "Phirsing" til livs??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-05-23 10:08

Hvilket antivirus program? Nogle af dem er ren "fake", som du ikke kan stole på.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 30-05-23 10:16

"AVG"

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-05-23 10:22

Den bedste måde at slippe for phishingmails er at være opmærksom på hvordan og hvem der sender den slags...

https://www.one.com/da/email/phishing-email?utm_id=288&gad=1&gclid=CjwKCAjwvdajBhBEEiwAeMh1U9tToOl_8SxTMwT8n0SrChV6nWZwxbB7aqVKUfOf_xpFEKzigFBwIRoCZdkQAvD_BwE

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 30-05-23 11:29

Det offentlige samt banker, forsikringsselskaber m.fl. sikrer kunderne ved netop ikke at sende mails og sms med klikbare links.

Får man en besked der kræver omgående handling gør man bedst i at kontakte afsenderen, f.eks hvis det er egen bank ............ kontaktoplysningerne på den hjemmeside der lugter skal man klart ikke bruge.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 200 point
Dato : 30-05-23 16:14

Netop AVG har indbygget sikkerhed mod den slags - har du slået det til.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 01-06-23 11:30

Tak for svaret abbaba.