/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
kanoferie i sydsverige
Fra : teleskop
Vist : 765 gange
50 point
Dato : 04-07-03 17:18

ja så spørger jeg lige igen,,er der nogle her i mediet der kan hjælpe mig med et konkret svar,,på ovennævnte,,har prøvet de forskellige turistinfoer mm,,,hmm det jeg søger er nogle der har eller ved hvor det er muligt at leje en 3-mands kano i en lille uge og helst i sydsverige,,da vi er cyklende, er der nogle med erfaringer eller tips om hvor det kunne være,,og obs det er kanotur på egen hånd,,kan du hjælpe mig,,ville det være dejligt,,

Kommentar
Fra : vinderen06

Dato : 04-07-03 17:31

Hej,
Sidste år var jeg i Småland og på biblioteket i Linneryd var der flere brochurer over bl.a. udlejningssteder af kanoer - et forsøg værd ??
Hilsen
Per

Kommentar
Fra : vinderen06

Dato : 04-07-03 17:31

Hej,
Sidste år var jeg i Småland og på biblioteket i Linneryd var der flere brochurer over bl.a. udlejningssteder af kanoer - et forsøg værd ??
Hilsen
Per

Kommentar
Fra : pba72

Dato : 06-07-03 02:56

Hejsa
En godt link er www.kanotguide.se haer finder du en del brugbare informationer om floder, åer og sø, samt typisk et link eller et telefon nr. på kano udlejer i området.
linket er også godt til at sige noget om sværhedgraden af flode/å'en. Nu ved jeg jo ikke lige hvor meget erfaring du har, men min erfaring med sydsverige er at floder som står som svært padle vand ikke er umulige at sejle for novicer med godt gå på mod, men jeg vil nok alligevel holde mig fra dem over sommeren da vandstanden er lav og de derfor ofte bliver meget stenede.