/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Åbne sikkerhedskopier i Borland Paradox
Fra : Oldboston
Vist : 290 gange
500 point
Dato : 04-01-23 15:02

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette:

Jeg bruger et ældre regnskabsprogram, der var populært for 15 år siden. Det hedder "Rainbow Privat Regnskab", og i vejledningen står der:

"Programmet er et selvstændigt Windows program udviklet med software udviklingsværktøjet Delphi til anvendelse på Windows XP, Windows Vista og Windows 7.
Programmet benytter Paradox tabeller, som anvendes på basis af Borland Database Engine (BDE)".

Min PC er ny og jeg bruger Windows 11, men programmet fungerer udmærket. Den 1. januar skifter programmet automatisk over fra 2022 til 2023, og nu kan jeg ikke længere se mine månedsbalancer fra 2022.

Jeg har dog sikkerhedskopieret regelmæssigt, og kan også finde sikkerhedskopierne på min harddisk. Men jeg ved ikke, hvordan jeg kan åbne dem. Er der nogen her, der kender til sådant ældre Borland Database Engine program med Paradox tabeller, og ved hvordan de kan åbnes?

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 04-01-23 15:14

prøv at kigge om noget af det her kan bruges http://www.nknabe.dk/

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 500 point
Dato : 04-01-23 16:40

Ellers må du koble din pc fra nettet og ændre datoen på den til en gang i '22 (hvis altså årstallet har noget med sagen at gøre).

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 04-01-23 19:11

Tak for det hjælpsomme svar, ThomasCSR. Årstallet var netop afgørende: jeg havde ikke tænkt på den mulighed, og vidste faktisk ikke, at årstallet kan indstilles på PC'en. Det var en stor hjælp!