/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 11
Fra : ppk
Vist : 461 gange
300 point
Dato : 29-11-22 08:55

Hej

Har et problem, jeg kan ikke omdøbe mine mapper via stifinder

Er der nogen der har en forklaring på det, og evt. en løsning ?

Tak på forhånd.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-11-22 08:59

Et eksempel? Hvilken fejlmelding får du?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-11-22 09:09

Bille1948

Jeg får desværre ingen fejlmelding

Den marker bare ikke teksten så den kan rettes, men andre filer som ligger i mappen kan jeg godt omdøbe

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 29-11-22 09:18

Har du klikket på mappen så den er markeret og herefter højreklikket på den og valg Omdøb?
(Du kan også taste F2 evt. FN+F2 når mappe er markeret for at omdøbe)

Det kan os være fordi det er en Systemmappe som du ikke må omdøbe!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-11-22 09:33

Klaudi

Jeg markerer mappen så den er blå, og vil omdøbe den men det kan jeg ikke få lov til når jeg har trykket omdøb går den bare tilbage til mappen som stadig er blå markeret.

Men lige meget hvilken mappe jeg laver/opretter så kan jeg ikke omdøbe den hvis jeg har skrevet forkert nav på den

Du skriver noget med systemmappe ! det burde det vel ikke være når det er en mappe jeg selv lige har lavet ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-22 09:46

Det lyder mærkeligt!

Nej hvis du selv har oprettet den burde du kunne kalde den hvad du har lyst til.

Har du "Windows Sikkerhed" (MS Defender antivirus) på pc? Det kan nemlig beskytte mapper men mener da at det giver besked hvis der er problemer!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-11-22 09:59

Klaudi

Jeg bruger AVG som jeg har brugt i mange år

Har lige været inde og se egenskaber for mappen, og der står den er skrivebeskyttet ! så prøver jeg at slå det fra men så snart jeg har trykket anvend rettelse, så springer den bare tilbage og er skrivebeskyttet igen

Har også set på egenskaber for filer i mappen og de r ikke skrivebeskyttet

Men det ender nok med jeg må lave en ny mappe, med det rigtige navn og flytte filerne over i den og så bare undre sig over hvorfor mine mapper automatisk bliver skrivebeskyttet så de ikke kan omdøbes

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-11-22 10:04

Prøv at deaktivere AVG, jeg tror det er den, der “driller”. Det er ikke første gang jeg har oplevet at 3. Parts antivirus programmer er dårligt lavet.

Jeg bruger den gratis Windows Defender

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-11-22 10:45

Bille1948

Det skal da prøves

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-11-22 11:20

Bille1948

det ændrede ingen ting ! har også set lidt under egenskaber for drev/sikkerhed og sat den til at give fuld kontrol, uden at det hjalp

Men fik den oplevelse at når jeg markerede en mappe og ville omdøbe, så ville den omdøbe mappen oven over den markerede ! underlig Windows 11 maskine som jo er næsten ny

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-11-22 11:28

Jeg kan sagtens omdøbe mapper i Windows 11, så jeg tvivler på du har fået AVG deaktiveret helt.

Prøv at afinstaller den - helt!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-11-22 12:03

Bille1948

Skal nok lige prøve.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-22 12:45

Jeg kører også med Windows 11, og har ikke de problemer

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-11-22 12:47

=> Klaudi: har du heller ikke AVG?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-22 12:55

Nej bruger Microsoft's egen, den virker ganske fint.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-11-22 12:59

Samme her

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-11-22 13:30

Bille1948

Afinstallerede AVG genstartede og kørte Defender scanning

Men problemet er der stadig

Maskinen er ganske ny, så hvad der lige sker med den er et godt ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-11-22 13:37

Meget underligt. Min PC er også ret ny, født med Win 11, og der er ingen problemer, ligesom Klaudi heller ikke kan fremprovokere noget.

Der kan ligge nogen "rester" fra AVG i den registreringsdatabase, som blokerer for et eller andet.

Nogen antivirus programmer er ikke ret godt til at "rydde op" efter sig selv.

Du skal nok finde noget, der kan rydde op i din reg. db. før det bliver godt igen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-11-22 14:01

Citat
Du skal nok finde noget, der kan rydde op i din reg. db. før det bliver godt igen.

En ganske god løsning er Iobit https://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php husk blot at krydse af at du ikke vil have vpn og de andre ekstra ting den vil give ved samme lejlighed.

https://www.iobit.com/en/advanceduninstaller.php er også god at rense ud i efterladenskaber med...

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-11-22 14:07

Har ellers brugt CCLeaner og SuperAntiSpyware og har igennem mange år været tilfreds.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 29-11-22 15:40
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-12-22 21:20

Citat
Har ellers brugt CCLeaner og SuperAntiSpyware Glad og har igennem mange år været tilfreds.

Det er nok ikke løsningen i dette tilfælde, så ville du nok ikke hænge her i uger uden der sker noget...
Mon ikke du skulle se at prøve de forslag der bliver givet eller slette opslaget?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-12-22 21:21

Dine point får du ikke tilbage, så vælg den du synes bedst om, der skal have dine point.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-12-22 21:24

Citat
Dine point får du ikke tilbage, så vælg den du synes bedst om, der skal have dine point.

Klart nok, de points er jo en guldgrube...

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-12-22 23:25

for_lækker

Jeg har prøvet dit forslag uden det hjælper

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-12-22 23:28

marken84

Prøver alle de forslag jeg får ! dog minus et enkelt med noget program halløj jeg ikke kan overskue.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-12-22 23:32

Er der i øvrigt nogle regler for hvornår man skal godkende evt. svar ? især når man ikke efter 5 dage har fået løst sit problem ! så mit spørgsmål har altså ikke stået her i flere uger !

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 03-12-22 18:05

Citat
Det er nok ikke løsningen i dette tilfælde, så ville du nok ikke hænge her i uger uden der sker noget...

- søde marken84

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-12-22 22:50

Det var måske også dit andet spørgsmål jeg refererede til pr. 28-09-22

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 04-12-22 08:00

marken84

Beklager meget jeg ikke har fået afsluttet mit spørgsmål fra 28-09-2022 !

Normalt plejer jeg som minimum at afslutte mine spørgsmål inden jeg stiller et NYT

Og da jeg har været med i mange år, har jeg jo set det ikke er velset ! at lade sine spørgsmål stå åbne.

Men nu er det så afsluttet

Hav en god dag

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 10-01-23 18:13

Tak for svaret Klaudi.
Det virker at markere mappen og så trykke F2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-23 18:52

velbekomme