/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Netværk
Fra : jensviggo
Vist : 232 gange
200 point
Dato : 27-01-22 12:12

Har købt en ny Epson XP-2100 Series printer (XP2105 WI-FI)
Og den kan jeg virkelig ikke finde ud af at installere.
På printeren er der 2 grønne dioder, der enten kan blinke, lyse konstant eller være slukket. lyser den øverste er printeren forbundet til netværket, lyser den nederste er printeren forbundet til netværk på WI-FI med Direct-funktionen.
Så jeg skal altså have den nederste grønne diode til at lyse konstant.
Men hvordan gør jeg det, jeg har læst alt om det igen og igen.
Hvordan bruger jeg direct-funktionen?

Venlig hilsen
jensviggo

Kommentar
Fra : webm

Dato : 27-01-22 13:32

Hvis du vil have den bedste support kontakter du:

https://www.epson.dk/support

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-01-22 14:25

Det er lidt gætteri, men jeg vil mene at direct funktionen netop betyder at der ikke er et netærk ( styret af en router).
Så er der kun er en direkte vi-fi fra en computer til printeren, uden forbindelse til andre enheder- heller ikke noget internet på den wi-fi forbindelse.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-01-22 14:46

Direkte fra f.eks. Mobil på netværket til printer

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 27-01-22 22:09

Jeg har en anden Epson wifi printer - connect den -fra printeren til dit netværk derefter bør din enhed kunne finde de. de skal være på samme netværk - herunder 2.4 og 5 Mhz - har du netværk på begge frekvenser med samme navn kan det giv4 problemer.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-01-22 06:29

Begge frekvenser er aktive. Hvordan afbryder jeg den ene?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-01-22 09:15

Problemet er løst. Når jeg tænder printeren blinker de to grønne dioder, først oppe og så nede for til sidst at stoppe med fast lys, og printeren er klar. Så nemt er det åbenbart. Begge lamper på routeren lyser, både 2,4 og 5, så det giver ingen forstyrrelser her.
Tak til alle.