/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
coder
Fra : kivi
Vist : 295 gange
100 point
Dato : 19-07-21 10:03

er der noget med at der er et program som kan holde styr på coderne så man kun skal huske en og er der nogen som har erfaring med det

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-07-21 10:10

Det er da vist standard i Windows

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-21 11:05

Ja, der finde et fremragende program der hedder Last Pass hvor du kun behøver at huske et masterpassword...

Ellers tilbyder Google jo også at huske dine koder, men de er så til gengæld ikke sikret pånogen måde...

https://www.lastpass.com/get-premium?&sfdc_id=7014P000001BcMc&gclid=Cj0KCQjwxdSHBhCdARIsAG6zhlWEq1D5Nyf5KPiGeieoZ71VNAsVIR-DmOrv84mntx4IcvzWSTW2G5gaAjf9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-07-21 11:42

Har lavet mig et Word dokument med samtlige mine koder, og givet det navnet LOGIN så har jeg oplyst mine børn om den dag jeg smutter i svinget, så kan de komme ind alle steder og lukke det hele ned

Det der med evt. Google til at gemme koder på, det stoler jeg ikke på ! de ved rigeligt om en i forvejen. Og angående det lille program Lastpass, så vil jeg heller ikke stole på dem ! på grund af de i første omgang vil have man skal registrere sig og så snart de har ens koder ved man ikke en pind om hvad de bruger dem til ! måske sælger de dem ?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 19-07-21 11:57

Citat
og så snart de har ens koder ved man ikke en pind om hvad de bruger dem til ! måske sælger de dem ?

PARANOIA læge leve...

Hvis man gør sig den ulejlighed at læse om LAST PASS, vil man forstå, det er ikke muligt at genskabe noget som helst uden man har de rette koder...

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-07-21 12:25

webm

Mit Word dokument, er der kun mig og min nærmeste familie der kender ! og det giver ihvertfald mig trykhed ! man hører alt for meget om folk bliver sporet m.v.

Google ved ihvertfald meget om en via ens mobiltelefon, og jeg tænker de og bl.a. min Nissan QQ sender info via GPS. Er klar over det med bilen undgår man desværre IKKE da der er en del elektronik der sladre hele tiden ;-(

Og det der med min Android telefon overvåger min færden, prøver jeg på at stoppe, efter jeg fandt ud af for 1 års tid siden, at der pludselig begyndte at dukke en timline op på min mail hvor jeg kunne se tilbage til 2016 hvor jeg havde været på ferie i mellem Sverige ! der var tidspunkter og adresser og meget andet ! så der er NU en del jeg har valgt fra for at undgå alt det overvågning.

Ved godt det er op af bakke med overvågning, men der er ingen grund til at "forære" noget væk

Kommentar
Fra : webm

Dato : 19-07-21 13:09

Citat
Ved godt det er op af bakke med overvågning, men der er ingen grund til at "forære" noget væk

Næh, vi må hellere afbryde internettet og gå tilbage til kuglepen og papir, så ved vi da hvad vi har at gøre med...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 19-07-21 15:27
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-07-21 16:39

I min nøglering til bilen sidder der en lille USB-nøgle med en Excelfil der indeholder alle mine koder, og så har man dem altid med sig.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-07-21 16:46

dabj

Det er da virkelig smart lavet

Kommentar
Fra : webm

Dato : 19-07-21 18:08

Citat
https://www.roboform.com/everywhere
https://da.safetydetectives.com/blog/the-best-free-password-managers-da/

Ja, der faktisk en del gode passwordhuskere -
med LastPass som den der får den bedste karakter...

Det vil jeg nu stadig også sige.
Jeg har brugt den i årevis og man kan altid tilgå den uanset hvor man
har en computer inden for rækkevidde.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 20-07-21 07:53

Tak for svaret webm.

Kommentar
Fra : webm