/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Ferie ved Balatonsøen.
Fra : blomme20
Vist : 2759 gange
20 point
Dato : 02-07-03 22:10

Hej. Vi er 4 unge mennesker der skal til Balatonsøen om en uge og er blevet skræmt af alt det fæle I skriver om den, er det virkelig så slemt med søen og dens indhold? Er der nogen som kender noget til Napsugar camping i Fonyod? Hvad vil I foreslå ang. kørsel derned, skal man køre over Østrig eller Tjekkiet, vi planlægger at tage det i et stræk uden overnatning og havde tænkt os at køre over Tjekkiet, men har fået af vide at vejene er dårlige, er der noget om det?

Accepteret svar
Fra : Gaskonen

Modtaget 30 point
Dato : 02-07-03 22:32

Hej.
Vi har været ved Balaton flere gange (senest sidste år) og plejer at kører gennem Tjekkiet. Der er en udmærket og ikke ret trafikeret motorvej gennem næsten hele landet, men OK, vejene indtil da er lidt dårlige.
Vi har prøvet at kører gennem Østrig, men der er mototvejen dyrere at køre på, og der er mere trafik. Og der er lang kø ved grænsen, så turen gennem Tjekkiet er at foretrække - hurtigere og billigere !

Ang. vandet i Balatonsøen, så har vi aldrig haft problemer med det. Det er jo ikke så man kan se bunden igennem, men som badevand er det da OK.

Vi kender ikke noget til Napsugar Camping. Vi bruger Napfeny Camping i Revfülöp, en dejlig campingplads med et par gode barer !

God tur.

Gaskonen

Godkendelse af svar
Fra : blomme20

Dato : 02-07-03 22:34

Tak for svaret Gaskonen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 02-07-03 22:38

Hej blomme

Kør via Regensburg A3 til Passau og ind i Østrig. Her skifter den nummer til A8 mod Linz. Lidt før Linz skiftes nummer til A1 mod Wien. Før i når Wien skiftes til A21 og derefter A4. Hold ørerne stive ved passagen rundt om og gennem Wien. Ved grænsen til Ungarn skiftes nummeret til M1 der følges til Györ. Her tages vej 82 til Vesprem ved Baletonsøen. Husk det koster at køre på motorvej i Østrig. Køb mærkaten hjemmefra. Ved grænsen til Ungarn Købes igen en mærkat til kørsel på de få ungarske motorveje

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : blomme20

Dato : 02-07-03 22:50

Tak for tippene, vi hører gerne fra jer hvis der er flere, som har gode råd til os.....Eller hvis i kender til noget spændende vi bør se i Ungarn mens vi er der, eller bare andet nyttigt information om landet.

Kommentar
Fra : jamesp

Dato : 05-07-03 07:42

Vi har været i Ungarn 9 gange og kører mandag derned for 10. gang. Vi kører altid gennem Tjekiet og Slovakiet, dette er et par hundrede kilometer kortere for os og vejene er efterhånden blevet rigtig gode.Husk der skal købes motorvejsmærkater i begge lande, de er ikke ret dyre og kan købes ved grænsen. Benzinen er billig i Tjekiet og meget billig i Slovakiet. På nær en gang har vi altid været på Füred Camping i Balatonfüred, dette er efter vores mening klart den bedste men også den dyreste plads. Badevandet har vi altid være tilfredse med. Vi har også camperet i Keszthely og Siofok.

Besøg Tihany halvøen her er meget smukt. Tag også færgen over til Siofok det koster ikke ret meget selvom man tager bilen med. Kør også gerne rundt om hele søen, det er en overkommelig tur.

Budapest er også mere end eeet besøg værd, man kan tage toget fra de fleste byer ved Balatonsøen.

God tur

Hewitz har nogle varme kilder hvor man kan flyde rundt mellem åkander i en sø der vel er 30-35 grader varm sø i baderinge.