/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Jens Jørgensen født 19 oktob
Fra : 2601
Vist : 300 gange
500 point
Dato : 03-07-19 16:36

Jeg kan ikke finde Jens Jørgensen født 19 oktober 1846 og døbt 29 november 1846 i Gislinge Kirke, Gislinge Sogn i Tuse herred, Holbæk Amt.

Det sidste jeg har på ham er en FT 1850 fra Gislinge Sogn i Tuse Herred, Holbæk Amt.

Folketælling - 1850.
Holbæk, Tuse, Gislinge, Gislinge By, 1 hus, 34,
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jørgen Olsen, 39, Gift, Lever af sin jordlod, Tuse, Holbæk Amt
Maren Jørgensen, 35, Gift, Hans Hustru, Her i Sognet
Kirsten Jørgensen, 13, Ugift, Deres barn, Her i Sognet
Jens Jørgensen, 4, Ugift, Deres barn, Her i Sognet
Ole Jørgensen, 2, Ugift, Deres barn, Her i Sognet
Lars Olsen, 33, Ugift, Tjenestefolk, Tuse, Holbæk Amt
Kirstine Iversen, 17, Ugift, Tjenestefolk, København

Ved FT 1860 samme sted er han væk.
Folketælling - 1860.
Holbæk, Tuse, Gislinge, Gislinge Skoledistrikt, Gislinge By, Et Hus, 30,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jørgen Olsen, 49, Gift, Husfader, Husmand, Lever af sin Jordlod, Tuse Sogn, Holbæk Amt
Maren Johansen, 46, Gift, Hans Kone, Gislinge Sogn, Holbæk Amt
Ole Jørgensen, 12, Ugift, Deres Barn, Gislinge Sogn, Holbæk Amt
Niels Jørgensen, 11, Ugift, Deres Barn, Gislinge Sogn, Holbæk Amt
Margrethe Olsen, 18, Ugift, Tjenestepige, Hagested Sogn, Holbæk Amt

Jeg har set i Gislinge Sogns Hovedbog og Kontra efter han for at se hvor han bliver konfirmeret uden held ligesom jeg har set i de to kirkebøger om til 1872 om han skulle være død uden held.

Nogle der ved hvad der sker med jens Jørgensen efter 1850??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-07-19 16:51

Han kan jo være ude og tjene i et andet sogn.

Har du prøvet www.danishfamilysearch.dk ?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 03-07-19 17:16

Til Bille1948.

Jeg har søgt på ham uden held, men jeg vil nu prøve at se på de nærmeste.

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : Huusom

Modtaget 500 point
Dato : 03-07-19 20:00

kirkebog 1832-1857 Gislinge sogn afgangs liste opsl 193 no. 2 er han 14 år og rejser til ? (Sundbye) som tjenestedreng. åbenbart er han ikke konfirmeret som hans yngre bror Ole 1862 opsl 64
mvh Finn Huusom

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 03-07-19 21:52

Tak for svaret Huusom. Nej du skal have mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen.