/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Logge ind på TDC hvid router (4)
Fra : ingelein
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 30-09-18 22:00

Hej
Jeg er ved at gå i spåner, fordi jeg ikke kan logge ind på min hvide TDC router. Man kan normalt logge ind ved at taste 192.168.1.1 i sin browser. Det virker også fint nok, men selvom jeg aldrig har ændret standard passwords etc., kan jeg ikke logge ind = forkert login.
Hm...... Nu har jeg resettet Homeboksen til standardindstillingerne, men stadigvæk får jeg loginfejl. Tror nu snart at der er noget galt med Yousee.
Bruger skal tastes som admin og adgangskoden er den der står bag på mit modem. Jeg har forbindelse, men kan ikke logge på.
Problemet er opstået fordi jeg skal have min repeater sat til igen. Den har svigtet, og jeg kan ikke få den på nettet igen. Jeg har faktisk i 2016 skrevet et tip om hvordan man gør. Men tror I at jeg kan få den til at fungere? NEJ.
Jeg har resettet alt der kan resettes. Nu er spørgsmålet med hensyn til repeateren så om den er i stykker.
Jeg sætter et link til mit tidligere tip efter denne smøre, fordi jeg ikke kan/tør åbne et vindue mere til Kandu.
Håber meget på hjælp, har nu spildt 5 timer på det skidt!
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-09-18 22:02

Og sådan har det virket siden 2016
https://www.kandu.dk/Tip22656.aspx
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 50 point
Dato : 30-09-18 23:52

Ring (eller skriv) til TDC. Du skal kunne komme ind på deres router, så når du ikke kan det må der være noget galt. Muligvis har de ændret noget som gør at du skal specificere en alternativ portadresse, men det må TDC-medarbejderen fortælle dig om hvis det er tilfældet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-18 00:01

Tak for svaret, jeg må have fat i yousee. Man kommer hurtigst igennem, hvis man vælger fejlmelding..... så bliver man stillet videre/ om.
Jeg har nu opgivet at bikse mere med min repeater, for den kan jo være i stykker, siden jeg ikke kan få den til at virke. Mange resets og også forsøg med wps funktionen.
Hvilken repeater skal jeg købe? Devolo har jeg kigget på til 699 kr.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-18 00:08

I brugsanvisningen og i linket har jeg nævnt at
punkt 5 skal man så have sine data vedr. routeren parat. Her skal man indtaste 192.168.10.1.

Herefter åbnes der et grønt vindue, hvor man skal taste brugernavn og password. ........... osv.

Og videre i teksten

Efter klargøringen er WiFi forstærkeren ikke længere på computeren via http://192.168.10.1 fordi den nu er integreret i routerens netværk.

Er det derfor jeg ikke længere kan få noget grønt vindue til at åbne sig for indtastning? Hvad mener man med at 192.168.10.1 ikke længere er på computeren?
Ingelein

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-10-18 06:07

1. Når man skal finde routeren så skal man gå ind og se på hvilken ip-range den tilsluttet computer bliver tildelt ( og at netkortet skal stå til DHCP)

Så står der 192.168.1.X eller 192.168.0.X 10.1.1.X e.lign så skal alt undtagen X VÆRE ENS (normalt ligger routeren så på 1 eller 100)

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-10-18 09:59

Citat
Er det derfor jeg ikke længere kan få noget grønt vindue til at åbne sig for indtastning? Hvad mener man med at 192.168.10.1 ikke længere er på computeren?
Ingelein

Er der ikke en knap på din repeater som du kan trukke på, evt med en kuglepen? Hold den indtrykket i 30 sekunder, dette vil formentligt resette den til samme tilstand som da du købte den.

At du ikke længere kan komme ind på adressen 192.168.10.1 skyldes formentrigt at den har misset den MAC-adresse (en særlig netværksadresse tildelt af fabrikanten og som er unik for den enkelte netværksenhed) og har låst sig til en tilfældig adresse. En anden mulighed er at prøve om man kan få kontakt med den ved at slå WiFi fra på din computer og slutte computeren direkte til repeateren med et netværkskabel.

Men se først om din repeater skulle have et lille hul som er navgivet RESET elle lign. og hvor du kan stikke spidsen af en kuglepen ind, og hold den inde i 30 - 60 sekunder, og se om det så¨ikke vil fungere.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 01-10-18 10:03

Var ude for det samme hos en borger jeg besøgte som IT frivillig i Ældresagen.

Han havde haft 'fat' i TDC, og de havde 'hjulpet' ham så meget at han nu ikke kunne logge på wifi!
Jeg resatte routeren ved hjælp af en udrettet papirclips i det lille 'Reset'-hul på bagsiden, der nulstiller evt. senere password, så man kan logge på via det der står på den label der sidder på routeren.

Da jeg kom ind i routeren, så opdagede jeg at 'teknikeren' havde opsat nye passwords for det trådløse net/wifi, en operation der kan være lidt tricky Det havde 'teknikeren' så bare ikke fortalt kunden!!!

Efter at have ændret disse passwords (til hhv. 2,4 Ghz og 5 Ghz), til noget min 'kunde' kunne forstå, og nu få at vide, så virkede det hele til fryd og gammen (da jeg loggede ud af af routeren), både for mig og min, nu, tilfredse 'kunde'!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-18 10:20

Skriv i browser adresselinjen > 192.168.1.1 og så enter

Bruger = admin
Passw = den kode som står bag på router efter admin password eks AB7C3840

Det er bedst at være tilsluttet routeren med netkabel når der skal indstilles på systemet

Netværksnøglen er til den enkelte brugers adgang til nettet.

Er den gået i baglås (for mange fejlindtastninger) kan teknikeren hos yousee godt rette det op inde fra centralen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-18 11:16

Tak for de gode svar, som jeg kan forholde mig til.
I dag lavede jeg også reset på HomeBoxen med det resultat at jeg nu ikke længere havde telefonforbindelse via bredbånd.
En opringning til Yousee gav mig en meget dårlig oplevelse. Jeg skulle tage telefonstikket i stuen ud af PSTN basen (det vidste hun ikke hvad var), sætte den i HomeBoxen ...... og så blev forbindelsen afbrudt. Så jeg styrtede rundt i det store hus, for telefonforbindelsen var slet ikke i nærheden af routeren.
Da jeg ringede Yousee teknikeren op igen, fik jeg heldigvis fat i en mand, der vidste, hvad det drejede sig om, og inden for 3 minutter havde han klaret problemet.
Men repeateren fungerer stadigvæk ikke. Jeg prøver at logge på min Homebox nu.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-18 13:11

Jeg er på nettet med dual band, har telefoni og alt er ok, men repeateren vil ingenting. Nu har jeg bestilt en ny, kraftigere og selvfølgelig dyrere repeater hos Dustin, som jeg har meget gode erfaringer med.... altså Dustin.
Jeg melder tilbage, når den nye repeater er installeret.
Øv at man ikke kan grnnemskue om det er repeateren der er i stykker, før man efter mange timers arbejde med den må opgive.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-10-18 13:16

Står der slet ikke noget i brugsanvisningen til den gamle repeater om hvordan man resetterden, nulstiller den til fabriksindstillingerne eller lign.?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-18 13:41

Hej. Jeg har flere gange skrevet at jeg har foretaget reset på alt der kunne resettes, altså både repeater og homeboxen, men når Repeateren er i stykker, er den jo også ligeglad med reset, som skal vare et 15 sekunders tryk på den lille dertil beregnede prik. Efter at min Homebox er fuldt oppe at køre igen har jeg prøvet at lave en WPS opkobling efter endnu en gang at have lavet reset på repeateren, med tændt power, som de andre gange.
Med hensyn til HomeBoxen som efter reset manglede telefonien har jeg tænkt på at standardindstillingerne efter reset ikke indeholder telefoni, hvis det er kommet til senere end da HomeBoxen blev installeret.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-10-18 14:54

Undskyld, jeg havde læst det som at det kun var homeboksen som var blevet resat.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-18 17:24

Hej Soren
Der er bestemt ikke noget at undskylde. Jeg har desværre tendens til at skrive for lange indlæg, måske fordi jeg ikke kan forklare mig ordentligt. Der er 3 års gsranti på ALDI repeateren, så den får de retur og jeg har købt en anden. Måske ender jeg så med 2 repeatere, som kke kan snakke sammen. Vi har et stort 17x17 eetplans vinkelhus og selvfølgelig er der pc' i begge yderender.
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-18 18:50

Du kan da bare bruge D-link powerline av 500 wireless N som benytter husets stikkontakter til at formidle..................det skal bare være samme fase.
Det bruger jeg uden problemer sammen med yousee homebox.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-10-18 20:31

Citat
Du kan da bare bruge D-link powerline av 500 wireless N som benytter husets stikkontakter til at formidle.................

Jeg har selv prøvet et sæt powerline. Det virker, men er ikke så stabilt som WiFi. Det er støj fra elektriske apparater som gør dem mindre stabile.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-18 09:12

Tja - så må vores apparatur være mindre støjende, for her virker det perfekt. Tilslutningen er direkte på samme fase i begge ender, med fuld Wi-Fi.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-10-18 11:26

Citat
Tilslutningen er direkte på samme fase i begge ender, med fuld Wi-Fi.

Powerline og WiFi er to forskellige ting.

Muligvis var støjen ekstra generende fordi at jeg brugte den til TV. Der kom jævnligt nogle udfald medens jeg brugte den til det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-18 11:43

Altså - det jeg har, bruger og omtaler er:

https://eu.dlink.com/uk/en/products/dhp-w311av-powerline-av-500-wireless-n-starter-kit

(https://da.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi)

Intern udstyr kan ikke forbedre en svag eller dårlig internetforbindelse.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-10-18 11:56

Citat
Intern udstyr kan ikke forbedre en svag eller dårlig internetforbindelse.

Det er fuldkommen rigtigt, men den kan sagtens gøre den dårligere. Men det kan da godt være at jeg er for kræsen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-18 11:58

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-10-18 13:34

Jeg havde det samme problem på et tidspunkt. Nu er mit setup nok meget anderledes end dit, men jeg løste problemet hos mig ved at oprette en dns A-record på min interne dns server som peger på min homebox.

Det du måske skal prøve er at indtaste ip og hostnavn ind i din hosts fil. Den ligger her:
C:\Windows\System32\drivers\etc

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-18 14:00

Hej - Hvis der skal diskuteres om noget andet end det jeg spørger om, er det ikke til stor hjælp. Start venligst en ny tråd.
Mit problem blev løst af en Yousee tekniker efter at den første kvindelige tekniker fik mig til at styrte rundt i huset og fjerne tilslutte alle mulige stik.
Nu har jeg så et andet problem med at få min mands gmail til at fungere på Outlook - NY TRÅD ER OPRETTET.
Tak til alle for deltagelsen
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-18 14:00

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.