/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Moskusænder
Fra : Fynboerne
Vist : 152 gange
100 point
Dato : 27-05-18 14:14

Jeg har en moskusand, der ligger på æg og ruger. Der er omkring en uge til, så skulle der komme ællinger. I de sidste 14 dage, har jeg et par gange set, at hun kommer med et æg i næbet. Først troede jeg det var et skadedyr der havde været på spil, men jeg har nu set, at det er hende selv der kommer med det fra reden. Et par af ægende jeg har set hun har haft i næbet, var der en ælling i som ikke var udvokset.
Hvorfor gør hun sådan noget og kan jeg forhindre det?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-05-18 16:37

Hun har vel en fornemmelse for at noget ikke er som det skal være, så det skal kasseres eller også er det en atypiske adfærd som der sikkert ikke kan gøres noget ved - bortset fra at tage æggene fra hende.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 27-05-18 22:32

Andemor har haft ællinger mange gange og det er første gang jeg har oplevet det.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-05-18 10:43

Kan det tænkes, at hun vil gemme æggene?

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 28-05-18 14:15

Jeg tror ikke hun vil gemme dem.