/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægten Pers
Fra : Prinsenafhirshberg
Vist : 726 gange
246 point
Dato : 29-06-03 13:10

Min 4x tipoldefar Casper Hartvig Pers ( 1757 - ? ) blev gift med Rosine Maria Múck ( 1751 - ? ) og de fik 6 børn.
Men jeg mangler oplysninger om Caspers og Rosines forældre.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
På forholden tak.

Med venlig hilsen

Prinsenafhirshberg

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 29-06-03 15:27

Hej prins..
Nu er det måske nok indlysende for di gikke at skrive noget om i hvilken del af landet de kommer fra, men hjælpemulighederne ville øges væsentligt, hvis vi andre også havde en oplysning.

Lis

Kommentar
Fra : Prinsenafhirshberg

Dato : 29-06-03 16:27

Casper Hartvig Pers og hans kone Rosine ved jeg ikke hvor de blev født, måske i København.
Her er lidt hjælp en folketælling fra 1801 fra Rigsarkivets hjemmeside:

København, København (Staden), Øster Kvarter, Øster Kvarter, , Matr. 234, 706, FT 1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Casper Hartvig Pers, 44, Gift, , Snedkermester,
Rosine Maria [Pers (Muck ?)], 50, Gift, , g Casper H.P.,
Sophie Maria Pers, 15, Ugift, , ,
Friderich Wilhelm Pers, 13, Ugift, , ,
Daniel Pers, 11, Ugift, , ,
Hans Heinrich Pers, 9, Ugift, , ,
Anna Christine Pers, 7, Ugift, , ,
Christian Hartvig Pers, 5, Ugift, , ,
Johan Steinbrinck, 28, Ugift, , Snedkersv.,
Johan Wilhelm Pers, 30, Ugift, , Snedkersv.,
Christian Pedersen, 20, Ugift, , Snedkerlærl.,
Peter Tornewelt, 21, Ugift, , Snedkerlærl.,
Lucie Cathrine Beckmann, 24, Ugift, , Tj. Pige,
Maria Elisabeth Heiberg, 21, Ugift, , Syning,
Birgitte Christine Nielsen, 19, Ugift, , Tj. Pige,

Med venlig hilsen

Prinsenafhirshberg

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 29-06-03 18:38

Jeg faldt lige over ham her (jeg ved godt at det er "den forkerte vej i tiden")
Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , , Rigensgade 470,2.Sahl, 3, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Gephart Hartvig Pers, 50, Gift, , Snedkermester, Kjøbenhavn
Ane Chathrine Hansen, 48, Gift, , hans Kone, Kjøbenhavn
Andres William Petersen, 12, , , deres Pleiesøn, Kjøbenhavn
Amalia Borsua, 60, Ugift, , Pensionær,logerende, Kjøbenhavn
Ludvig Stoltze, 18, Ugift, , Tømmerlærling,logerende, Præstøe
Paul Christensen, 22, Ugift, , Læredreng, Kjøbenhavn
Hans Christian Hansen, 19, Ugift, , Læredreng, Hillerød

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 29-06-03 18:59

Måske skal du søge udenlands?
Fra Fam.search:
Caspar Hartvig David Perse
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 20 MAR 1757 Klutz, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Jurgen or George Hartvig Perse Mother: Magdalena Sofia Gebel
------------------------------

ROSINA MAGDALENA MUCK
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 22 JUL 1753 Evangelisch-Lutherische, Baerweiler, Rheinland, Preussen

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: JACOB ELIAS MUCK Mother: SOPHIA CHRISTIANA

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 30-06-03 12:12

Hej Mon ikke du kan være heldig at finde noget om ham i lavsprotokollerne for snedkermestre. De står på Kpbenhavns stadsarkiv.

Lis

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 246 point
Dato : 30-06-03 12:12

Hej prinsenafhirsberg

Mon ikke du kan være heldig at finde noget om ham i lavsprotokollerne for snedkermestre. De står på Københavns stadsarkiv.
Lis

Godkendelse af svar
Fra : Prinsenafhirshberg

Dato : 30-06-03 16:22

Tak for svaret LisBJensen.