/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mangelfuldt malerarbejde?
Fra : palle22
Vist : 350 gange
100 point
Dato : 15-11-17 09:12

Hej

Jeg fik malet vinduer udvendigt for tre år siden. Lige siden, har jeg haft problemer med at malingen skaller af. Maleren siger, at det skyldes at gummilisten ved ruden ligger lavere end trælisten, så vandet lægger sig på gummilisten, og kan trænge ind under malingen der. Kan det passe?

Umiddelbart synes jeg underlaget under den afskallede maling ser beskidt ud, og jeg kan med lidt spyt gnide et fedtet grå-sort lag af, så jeg overvejer om afskallingen nærmere kan skyldes mangelfuld slibning og rengøring inden malerarbejdet?

Vinduerne er fra fabrikkens side malet med vandbaseret maling glans 20, og det er også en vandbaseret maling der er brugt for tre år siden (Nordsjø One).

Maleren har tilbudt at plette afskallingerne, men det har han gjort en gang før, og det holder ikke.

Spørgsmålet er, om jeg skal have maleren til at slibe vinduerne ned og male dem igen, eller om der er fejl på vinduerne som gør, at de ikke kan males så det holder. I så fald er det jo nok en sag for ejerskrifteforsikringen.

Hvem kan jeg evt. få ud og give en uvildig vurdering?

Der kan ses et par billeder her:
https://ibb.co/dohuJR

https://ibb.co/b9wzk6

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-17 11:41

>det skyldes at gummilisten ved ruden ligger lavere end trælisten, så vandet lægger sig på gummilisten, og kan trænge ind under malingen der. Kan det passe?

Ja, vor nabo har haft lignende problemer og har fået eftermalet flere gange,
det hjælper ikke på sigt, vandet skal ikke løbe ind, men ud under vinduet.

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 15-11-17 18:06

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-11-17 19:39

Selv tak,
min nabo har forsikring og der du forhåbentlig også.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 15-11-17 20:54

Ja, hvilken forsikring har han brugt? Hus eller ejerskifte?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-17 17:48

Ved det ikke men han har boet her, kun i weekenden
de 5-6 år jeg har været på Fjordvej i Egernsund.

Jan Andersen i nr. 27, der sælger varmepumper,
men bor i et rigtigt skod hus leveret fra tyskland.

Heldigvis for ham tegnede han en dansk forsikring.