/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor flytter Niels Nielsen født 4. maj 1
Fra : 2601
Vist : 423 gange
400 point
Dato : 20-10-17 10:31

Jeg søger efter Niels Nielsen født 4. maj 1837 i Tystoften, Tjæreby sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø Amt og konfirmeret 1851 i Tjæreby Kirke, Tjæreby sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø Amt.

Herefter forsvinder han.

Hans fader Niels Nicolaisen dør i 1855 og hans moder er død 11 sep 1846.

Nogle der kender til Niels Nielsen ???

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-17 11:27
Kommentar
Fra : 2601

Dato : 20-10-17 12:01

Til svendgiversen

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp til mig.

Ja og desvære så er det ikke mine.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-10-17 22:12

afgangsliste fra Tjæreby og 3
mvh
senta
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119191#206197,39140284

Folketælling 1840+1845+1850

Sorø, Vester Flakkebjerg, Tjæreby, Tystofte, En Gaard, 53, FT-1840, C0946
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Nicolaisen    28    Gift        Gaardmand
Ane Nielsdatter    29    Gift        Hans kone
Maren Nielsdatter    6    Ugift        Deres børn
Niels Nielsen    3    Ugift        Deres børn
Peder Nielsen    3    Ugift        Deres børn
Karen Nielsdatter    1    Ugift        Deres børn
Jørgen Mortensen    17    Ugift        Tjenestefolk
Ane Pedersdatter    18    Ugift        Tjenestefolk
Peter Nicolaisen    12    Ugift        Tjenestefolk

Alle oplysninger vedr. den valgte person

Navn:   Niels Nicolaisen
Alder:   33   Civilstand:   gift
Fødested:   Magleb. S.
Erhverv:   Gaardmand og Smed
Kildehenvisning:   side 19
Antal familier/hus:   1
Kommentarer:   [Ægtefælle: Ane Nielsdatter]
Kilde:    FT1845   Husstands-/familienr:   [73, en Gaard]
Sogn:    Tjæreby   Herred:    Vester Flakkebjerg
Amt:    Sorø   Stednavn:    Tystofte Bye
Indtastningsnr:    A0173   Løbenr.:    509
Samtlige personer i husstanden

Sorø, Vester Flakkebjerg, Tjæreby, Tystofte Bye, , [73, en Gaard], FT1845, A0173
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Nicolaisen    33    gift        Gaardmand og Smed    Magleb. S.
Ane Nielsd.    34    gift        hans Kone    Bjerre S.
Maren Nielsd.    11    ugift        Deres Børn    her i S
Peder Nielsen    8    ugift        Deres Børn    do [her i Sognet]
Niels Nielsen    8    ugift        Deres Børn    do [her i Sognet]
Karen Nielsd    6    ugift        Deres Børn    do [her i Sognet]
Ane Nielsd    4    ugift        Deres Børn    Do [her i Sognet]
Sidse Nielsd.    1    ugift        Deres Børn    do [her i Sognet]
Christopher Nielsen    28    ugift        Tjenestefolk    do [her i Sognet]
Peter Nicolaisen    18    ugift        Tjenestefolk    do [her i Sognet]
Thrine Nicolaisen    25    ugift        Tjenestefolk    do [her i Sognet]
Christine Pedersd.    16    ugift        Tjenestefolk    Magleb. S.

Navn:   Niels Nicolaisen
Alder:   39   Civilstand:   Gift
Fødested:   Magleby, Sorø Amt
Erhverv:   Gårdmand og smed
Kildehenvisning:   Side 291
Antal familier/hus:   1
Kilde:    FT-1850   Husstands-/familienr:   63
Matrnr/adresse:   1 Gård
Sogn:    Tjæreby   Herred:    Vester Flakkebjerg
Amt:    Sorø   Stednavn:    Tystofte
Indtastningsnr:    C9215   Løbenr.:    410
Samtlige personer i husstanden

Sorø, Vester Flakkebjerg, Tjæreby, Tystofte, 1 Gård, 63, FT-1850, C9215
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Nicolaisen    39    Gift        Gårdmand og smed    Magleby, Sorø Amt
Karen Nielsdatter    31    Gift        Hans Hustru    Søndre Bjerge Sogn, Sorø Amt
Maren Nielsen    16    Ugift        Deres barn    Her i Sognet
Peder Nielsen    13    Ugift        Deres barn    Her i Sognet
Niels Nielsen    13    Ugift        Deres barn    Her i Sognet
Karen Marie Nielsen    11    Ugift        Deres barn    Her i Sognet
Stine Nielsen    9    Ugift        Deres barn    Her i Sognet
Sidse Nielsen    6    Ugift        Deres barn    Her i Sognet
Ane Nielsen    3    Ugift        Deres barn    Her i Sognet
Hans Hansen    19    Ugift        Tjenestefolk    Her i Sognet
Ane Pedersdatter    24    Ugift        Tjenestefolk    Eggeslevmagle, Sorø Amt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-10-17 22:26

Samtlige personer i husstanden

Sorø, Vester Flakkebjerg, Skælskør Købstad, Mat. no. 21, Baghus, , 39, FT-1860, C8783
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Ditløv Kardel    36    Gift    Kjøbmand. Husfader        Holsteinborg, Sorøe Amt
Caroline Kjærsgaard    25    Gift    hans Kone        Slagelse
Christian Kardel    2    Ugift    deres Søn        Skjelskør
Frederik Schau    23    Ugift    Handelsbetjent        Kjøbenhavn
Peter Petersen    20    Ugift    Handelslærling        Frederiksberg, Kjøbenhavns Amt
Theodor Schultz    18    Ugift    Handelslærling        Mariboe
Maren Sørensen    24    Ugift    Tjenestepige        Holsteinborg, Sorøe Amt
Stine Nielsen    21    Ugift    Tjenestepige        Egitzløvmagle, Sorø Amt
Hans Hansen    31    Gift    Tjenestekarl        Egitzløvmagle, Sorø Amt
Niels Nielsen    20    Ugift    Tjenestekarl        Tjæreby, Sorøe Amt
Christine Jensen    16    Ugift    Barnepige        Kjøbenhavn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-10-17 22:41
Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-17 09:59

folketællingen 1860 fra
Sorø, Vester Flakkebjerg, Skælskør Købstad, Mat. no. 21, Baghus, , 39, FT-1860, C8783
er forkert, nedenstående folketælling fra 1860 er din Niels Nielsen samme med 2 søskende i 1860

senta
Alle oplysninger vedr. den valgte person

Navn:   Niels Nielsen   Køn:   M
Alder:   23   Civilstand:   Ugift
Stilling i husstanden:   deres Stedbarn   Fødested:   *her i Sognet
Kildehenvisning:   10   trossamfund:   Lutheran
Kilde:    FT-1860   Husstands-/familienr:   71
Matrnr/adresse:   en Gaard
Sogn:    Tjæreby   Herred:    Vester Flakkebjerg
Amt:    Sorø   Stednavn:    Tystofte
Indtastningsnr:    C9064   Løbenr.:    472
Samtlige personer i husstanden

Sorø, Vester Flakkebjerg, Tjæreby, Tystofte, en Gaard, 71, FT-1860, C9064
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jens Bernhard Jespersen    30    Gift    Gaardmand        Slagelse
Karen Nielsdatter    41    Gift    hans Kone        Bjerre
Ane Nielsen    13    Ugift    deres Barn        *her i Sognet
Peter Christian Jespersen    4    Ugift    deres Barn        *her i Sognet
Anders Nicolai Jespersen    1    Ugift    deres Barn        *her i Sognet
Niels Nielsen    23    Ugift    deres Stedbarn        *her i Sognet
Stine Nielsen    19    Ugift    deres Stedbarn        *her i Sognet
Sidse Nielsen    16    Ugift    deres Stedbarn        *her i Sognet

Peter Nicolaisen    32    Ugift    Tømmermand        *her i Sognet

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-10-17 10:57

Til senta.

Må jeg sige dig mange tak for dit store arbejde for mig. FT. passer med de oplysninger jeg har fundet i Lægsrullen hvor han stå at han er i Tjæreby, men jeg kan endnu ikke komme vidre til 1861.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-17 12:03

du må i afgangslisterne fra Tjæreby for at se om han forlader byen, eller bliver der.
derudover er der jo krigen 1864. har du set i Lægsrullen om han deltager i krigen.
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 400 point
Dato : 22-10-17 11:35

fra denne side om faldne i krigen 1864, er det evt. ikke din Niels Nielsen

http://www.dr.dk/nr/rdonlyres/640de090-2cad-4e01-ba98-13ef5e3d019e/2670215/register_faldne_1.pdf

Nielsen, Niels, Tystofte, 9de Infanteri-Regiment, 1ste Compagni, Menig nr. 513, 18 apr, bog 1864, side 1222
senta

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-17 11:57

=> Senta: Hvor findes de bøger, der henvises til?

Ved godt det er udenfor spørgsmålet.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-10-17 12:24

Du kan kontakte Historiecenter Dybbøl Banke ,de hjælper gerne med oplysninger om krigen 1864, ellers er der kun hvad der er noteret
i forord på denne side.

http://www.dr.dk/nr/rdonlyres/640de090-2cad-4e01-ba98-13ef5e3d019e/2670215/register_faldne_1.pdf

Jeg har lavet et register til Exam. juris. Vilhelm Cohen's bøger om »Krigene 1848-1864 og de faldnes Minde«, udgivet på Gads Forlag i
1865, men disse er opstillet i orden efter militære enheder, hvilket gør det meget svært at finde en person, når man kun kender
efternavnet.
Bøgerne vil ikke kunne lånes på bibliotekerne, men kan udelukkende læses på læsesalene.
Dette register er opstillet i alfabetisk rækkefølge, så klik på første bogstav i efternavnet og blad ned genem siden, eller brug rediger/søg-
funktionen.
Det er altså KUN et register til bøgerne som anfører de militære data. Der er således IKKE andre slægtsforskningsmæssige data at finde.
Her kan jeg kun henvise til Hærens Arkiver, Regimentsarkiverne og lignende.
Forklaringer til registret:
Foureer er regnskabsfører
Sappeur er løbegravsgraver
Registret kan læses i alle PDF-læseprogrammer, men jeg anbefaler især Adobe Reader, som har den facilitet, at når man har indlæst
registret på computeren, er der en søgebjælke i venstre side med bogstaverne A-Åå.
Hvis man kun ser øverste del af siderne klikker man på knappen for »hele siden« øverst.
Ved at klikke på et bogstav, springer man dertil og kan med det samme søge den person man efterlyser.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-10-17 20:33

Niels Nielsen Tystofte
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17202079#198465,37622094

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-10-17 20:35
Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 23-10-17 11:30

Tak for svaret senta.

Nej jeg siger mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-17 11:53

håber det er den rigtige Niels Nielsen jeg fandt til dig
senta