/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
hjælp til ansøgning
Fra : mabou
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 25-09-17 14:29

hej.

Har for første gang forsøgt at skrive en job ansøgning, men da den kun blev på ca 3/4 side vil jeg høre om nogen kunne hjælpe med at få fyldt det sidste vigtige på, som jeg må have overset.

Tak på forhånd.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 25-09-17 16:16

Skriv hvilken uddannelse du har, hvad du kan og hvad du især er interesseret i.

I tilslutning til det sidste, meddel hvad du forventer dig af det nye job,
ikke kun i gage, men også i tilegnelse af ny viden og fremtidig beskæftigelse.

Slut af med lidt om dit privatliv, din familie og hvad du forventer af
oplevelser og samspil med kollegaer på dit nye job.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-09-17 22:15

Prøv at kigge lidt på disse CV skabeloner - Der er masser af inspiration!
Og et godt CV skal ikke være for lang - Højst 1-3 A4 sider med CV'et.

https://www.google.com/search?q=cv+skabelon&oq=CV+&aqs=chrome.1.69i57j0j69i65l2j0l2.5369j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Retningslinjer for det gode CV – uanset hvilken CV-skabelon, du vælger at bruge

Hold det kort!
83% af virksomhederne mener, at et CV maks. bør være på 3 sider.
Gør det overskueligt
76% af virksomhederne bruger under 5 minutter på den første sortering i en rekrutteringsproces. Hjælp din læser med et læsevenligt layout.
Husk punktformer
92%af virksomhederne vurderer, at det virker positivt, når jobsøgeren har fremhævet sine kernekompetencer i punktform.
Husk foto
73% af arbejdsgiverne vurderer, at det virker positivt med et foto på CV’et
Giv eksempler på dine kompetencer
57% af virksomhederne synes, at jobsøgere generelt skal være bedre til at give eksempler på deres faglige spidskompetencer. Det tilsvarende tal for personlige kompetencer ligger på 48 %.
Skriv en målrettet profiltekst
Fang modtagerens opmærksomhed med en skriftlig elevatortale på 5-10 linjer i starten af dit CV. Sørg for, at læseren har fokus på dine kernekompetencer fra starten af.
CV-struktur: Kronologisk eller kompetenceopdelt

I kronologisk rækkefølge:
Det omvendt kronologiske CV er det mest anvendte. Det er relevant at bruge for alle brancher og alle uddannelsesniveauer, og det er også virksomhedernes fortrukne. 52% af virksomhederne foretrækker faktisk et omvendt kronologisk CV (Kilde: Rekrutteringsanalysen 2012).
Opdelt efter dine kompetencer:
Det kompetenceopdelte CV er også relevant for alle brancher og uddannelsesniveauer, men primært for den jobsøger, der enten har meget erfaring og kan samle sine kompetencer i nogle overordnede temaer – eller den nyuddannede med lidt eller ingen erhvervserfaring. 37% af virksomhederne foretrækker det kompetenceopdelte CV.
Hvad bør dit CV indeholde?

Kontaktinfo (Navn, adresse, telefonnummer, mail, fødselsdato og evt. civilstand/ børn)
Profiltekst
Erhvervserfaring
Uddannelse
Frivilligt arbejde/ organisatorisk arbejde/ tillidshverv
IT
Sprog
Kurser
Fritid
Tip: Start med at skrive et brutto-CV, hvor du fylder på med alt tænkeligt indhold, der præcist beskriver, hvad du – både i dit arbejde og gennem din uddannelse – har foretaget dig. Du må dog aldrig sende det brutto-CV til en arbejdsgiver. Det er kun dit eget hjemmelavede arbejdsdokument.
(https://ballisager.com/6-gratis-cv-skabeloner-eksempler/)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-17 20:24

Hvis jeg havde så ringe en uddannelse.
Så ville jeg være GLAD for 45 år siden:
http://kandu.dk/Spg173047.aspx
Citat
Men hvad vil i anbefale, betyder det noget med en dårlig karakter på mine papir eller har den ingen betydning for min fremtid.

Håber her er nogen der har gennemført en universitets uddannelse og ved noget om det.

på forhånd tak

Selv tak - tror problemer er for mange Pædagoger i skolerne - som på samme tid vil undervise ? børn osv i at være selvstændige, i stedet for bare at være hvad man i bund og grund er.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-17 20:31

Fra samme:
Citat
tekniske problemer med min bærbar.

Kan man ikke huske? så er det vist på tide at gå på Pension = VITS
En simpel lommeregner (kugleramme) var tilladt da jeg lærte at en og en måske altid er hvad det ser ud til at være? E=mc2 men en genstand i forklædning.

Jeg husker som sild i lage - der venter på at blive åbnet - eller var det en Svensk ? Atom bombe på dåse..

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 27-09-17 10:10

Forstår ik helt dine kommentar

Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 27-09-17 10:36

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : HelmutLotto1074

Dato : 02-12-19 21:29

Hejsa

Jeg arbejder med rekruttering til dagligt hos Next Rekruttering

kig ind på vores blog, der er helt sikkert ting der kan hjælpe dig.

https://nextrekruttering.dk/blog/