/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hjælp de ansatte i PostNord/PostDanmark
Fra : ingelein
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 04-06-17 08:49

Et stort antal ansatte under ovennævnte firma/institution knokler røven ud af bukserne hver dag. Vi, der er kunderne, oplever at postleverancerne bliver ringere for hver dag. Det kan umuligt være de ansattes skyld, at det meste er kaos, men ledelse og et dårligt fungerende it system.
Jeg får ofte pakker sendt fra Tyskland. Som regel betaler jeg også i dyre domme for at pakken er forsikret. Det er man nødt til, når systemet fungerer så dårligt, så snart pakkerne når Danmark, hvilket som regel tager 2 dage fra indleveringsdagen.
Eksempel: pakken indleveres til forsendelse den 22.5. og ankommer til Danmark den 24. 5. ........ jeg ved jo at der går et par dage mere, men pakken kan ikke spores med track&trace. Jeg kontakter afsenderen igen. Får igen forsendelsesnummeret. Pakken er adresseret til min pakkeboks. (Jeg er tilmeldt en pakkeboks hos FAKTA i min lille by med ID......osv). Jeg får ingen besked om at pakken er ankommet. Klog af erfaring spørger jeg i DagligBrugsen, som fungerer som posthus om de har min pakke. Det har de så endelig den 2.6........ uden at den på nogen måde er adviseret til mig.
Jeg har skrevet til PostNord. Efter mange mails frem og tilbage indrømmes det endeligt at det ikke fungerer ordentligt med pakker sendt med DHL fra Tyskland. Når jeg ikke ved at pakken ligger på "posthuset i Brugsen" returneres den til afsender efter 14 dage.
Sidste pakke sendt med DHL til min pakkeboks forløb således: ca. 10 dage efter afsendelse modtager jeg en besked fra posten om at min pakke er ankommet, men at der ikke var plads til den i pakkeboksen. Pakken kan afhentes hos Løvbjerg i Fredericia, står der på den modtagne sms. Hallo, det er en køretur på 24 km tur/ retur. Den burde jo være hos nærmeste posthus i min lille by. Pakken kan først hentes dagen efter. Da jeg senere på dagen ser adviseringen i min mailboks, står der også afhentning hos Løvbjerg......... men på mailen kan jeg se og tracke pakken via det medsendte link. ....... ved at følge linket, ligger pakken nu ikke hos Løvbjerg, men i Dagligbrugsen i min by. For filen da. Hvis jeg ikke havde haft min gemal til at køre for mig, skulle jeg have taget bussen til Fredericia for 46 kr og en rejsetid på mere end 3 timer.
Hvornår bliver vi så mange at vi protesterer offentligt mod det postvæsen, som styres så katastrofalt?
Men ellers må I have en god pinse også til de af jer der er ansat i PostNord/Danmark og må lrve med den dårlige styring af det, der kunne være en god arbejdsplads.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-06-17 08:55

En lille tilføjelse
I går fik jeg meddelelse om en pakke sendt til mig fra Danmark. Her var medsendt følgende link
http://www.postdanmark.dk/tracktrace/TrackTrace.do?i_stregkode=00257059831954658764&i_lang=IND&sourceurl=http://www.postdanmark.dk/tracktrace/
Desuden et pakkenummer, som heller ikke virkede.
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-06-17 09:32

Og så er der problemet med fejl-leverede breve.

Den sidste, og mest mærkelige, af den slags oplevelser havde jeg for et halvt års tid siden.
Jeg ventede på et nyt nøglekort til nem-id og var begyndt at undre mig over, at det ikke var kommet.
Så ringede min datter, som bor på Fyn (jeg bor på Sjælland) og har sin fars efternavn, og mit efternavn som mellemnavn, og fortalte, at hun havde modtaget et brev, som var adresseret til mig, med nøglekortet i.

Så vidt jeg kan se, så må det i den slags tilfælde være buddet der sover i timen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-06-17 10:06

Det med det fejlsorterede tror jeg nok at kunne forklare.
Posten skanner breve og omdanner adressen til en stregkode på brevet. Meningen er at den videre sortering, så kan ske automatisk.
Skanningenbliver assistet af menneskelig hjælp, hvis systemet ikke kan læse en adresse, som det kender. en af hjælpefunktionerne er et adresseopslag på navnet.
Nu kan det være at din adresse har været problematisk for systemet, som så som forslag har fundet din datter, og den travle postdame, bare har accepteret den, uden at læse ordentligt.
Hun skal vel også kunne klare 50 brevadresser i minuttet.

Postnord i Danmark er godt på vej til at afvikle sig selv.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-06-17 12:58

Citat
Nu kan det være at din adresse har været problematisk for systemet, som så som forslag har fundet din datter, og den travle postdame, bare har accepteret den, uden at læse ordentligt.
Hun skal vel også kunne klare 50 brevadresser i minuttet.

Problematisk adresse, hmmmmm.
De allerfleste af mine breve når dog frem.

Det kan jo stadig undre, at den post, der kommer det i brevsprækken ikke reagerer.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-06-17 13:58

Hvis og hvis..... det er jo noget postvæsnet for længesiden kunne have udstyret os med, nemlig en kode til vores adresse. Så er der ikke nogen undskyldninger for fejlleveringer. Det fungerer jo åbenbart med de koder man får, når man køber pakkelabels og frimærker online. Jeg synes det er forfærdeligt trist at de ansatte må frygte for deres job. Hvis man ikke kan klare at kapere 50 adresser i minuttet, må systemet laves om. Tænk......der var en gang, hvor postbudet også var en slags socialhjælper.... og fik en julegave af folk på ruten. Dengang vidste man, hvilken rute han/hun kørte, hvis man ikke lige hørte ham ringe på.

Ingelein.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-06-17 15:16

Har selv oplevet det med at få lov til at hente en pakke 20km fra bopæl, de skrev tilbage og sagde noget med at det var forkert afhentningsbevis de havde brugt - tænk hvis jeg hvis jeg bare var kørt efter pakken og den så bare lå i den lokale butik
Bruger aldrig Posten til at sende post med, total langsom og ligeglad.
Jeg får post fra naboerne mange gange om året - trods TYDELIG husnummer- lige som de ikke gider køre de sidste meter, og bare dumber andres post af ved mig, så jeg kan lege postbud.
DAO skal jeg bare skrive en kode (print selv label) og så finder de ud af det, GLS er også på toppen.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-06-17 16:06

Der er kun ÉN ting at gøre; Brug alle andre en PostDanmark/Nord til dine forsendelser, når dette er muligt!!

Vent så på at lortet går nedenom og hjem, så firmaet måske bliver rekonstrueret på en måde der virker.
Eller at en seriøs aktør tager over.
Og bare rolig, medarbejderne skal nok beholde deres job i et evt. nyt firma, da det ikke er dem der er problemet, og mange af dem har mange års erfaring og ikke ville kunne undværes for et nyt firma.

Man kunne jo håbe, at de ville skele til de lande der rent faktisk godt kan finde ud af at levere en forsendelse inden for en rimelig tid - og til en meget lavere pris!!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-06-17 16:20

Post Danmark/Nord er ikke i udvikling, men i afvikling hvilket tilsyneladende resulterer i, at det er endnu mere indviklet

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 05-06-17 06:55

de er ikke kommet over at snabelen som før var i statskassen nu er trukket op og samtidig gør de nok det som de altid har gjort nemlig rekruteret fra egne rækker så der ikke er kommet et frisk og fornuftig input ind og siden det er blevet post nord er det blevet rigtig galt ,for de har mere travlt med at jagte folk for tænk hvis de skulle formaste sig til at bruge fem minutter på en kop kaffe eller hvad ved jeg

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-06-17 08:07

Endnu er det desværre sådan at jeg ikke altid kan bestemme hvem afsenderen vil benytte som distributør. Mange webbutikker har en aftale med et postfirma. Når det drejer sig om DHL i Tyskland, som ligesom PostNord er det nationale postvæsen, overgår pakker automatisk...... til PostNord. Forsendelse med Hermes fra Tyskland ender samme sted. Personligt bruger jeg GLS når det er muligt. DAO ville også være en mulighed, men de har intet indleveringssted i min lille by uden for Fredericia, 12 km herfra.
At boycotte PostNord er fint, men se det i relation til overskriften på mit indlæg.
I dag er postleverancen ringere end da posten blev bragt ud med deligence i det 18. Århundrede.
Ingelein
Ps. En folkebevægelse for at få et fungerende, betalbart postvæsen? Underskriftsindsamling?

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-17 23:09

Jeg synes personligt det er lidt morsomt, at Postnord stadig leverer inden for de 5 dage, som Christian d. 4. krævede skulle være muligt fra den ene ende af landet til den anden, da han oprettede det danske postvæsen d. 24. december 1624, hvor de ikke havde andet end heste til at transportere posten med

Mvh
Civic

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-06-17 08:03

Tak for svaret CiviC.
Ja, præcis det er også min tanke om postlevering og dengang må postmængden i form af breve heller ikke have været særlig stor. Undskyldningen kan ikke være digitalisering