/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nabohjælp med risiko
Fra : svendgiversen
Vist : 330 gange
161 point
Dato : 31-05-17 19:39

Vi er lige blevet tilsluttet vor lokale nabohjælp her på vejen.

Vi kan så informere alle til sluttede om hvornår vi er på ferie og andet bortrejste,
men nu kender vi slet ikke alle andre her på vejen.

Vil det ikke være en oplagt måde for naboer at bryde ind i vort hus.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-05-17 19:42

Nabohjælp bygger - grundlæggende - på tillid.

Så tag du det bare roligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-17 20:39

Vi har også "nabohjælp" med skilt og det hele, her på vejen.
Men men men - vi bruger ikke deres mail service, men deler små sedler rundt til dem der skal vide at vi ikke er hjemme. Samtidig udlåner vi også carporten til meget små penge.
Nabohjælp er en stor database...............og det skulle lige passe at den blev hacket.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 31-05-17 20:52

Citat
Vil det ikke være en oplagt måde for naboer at bryde ind i vort hus.
Selvfølgelig - det er det nabohjælp er til for

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 161 point
Dato : 31-05-17 21:00

I øvrigt vælger man jo selv hvem der skal være med i gruppen. Så der sendes ikke ud til alle i området, men kun til dem der valgt.
Hos os har alle i gruppen lov og pligt til at være nysgerrige og eventuelt besigtige huse og haver.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-17 23:42

Hvad bliver det næste? Er taget på FERIE - Huset overvåges af....?

Anskaf et Vildt kamera (fra 600.- og op), det optager alles laden og gøren, med standby tid på op til 3 mnd og klare SKUD/ optagelse af ´synderen´ DAG eller NAT.
Mange har også SMS/ Billedfunktion - så du kan sidde i udlandet og ?? se forbrydelsen.
http://www.harald-nyborg.dk/search?q=vildtkameraer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-17 23:46

NB
Du skal ikke overraskes over at det er de nærmeste ´naboer/ famile´ der er de værste.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-06-17 05:26

Sikke en trist tanke, ikke at stole på naboerne

Danskere er verdensmestre i tillid, allerhøjest i landet ligger Ringkøbing, godt nok et stykke fra Als!

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/vestjyder-er-verdensmestre-i-tillid

Bortset fra den generelt store tillid til andre ville det være MEGET uklogt at bryde ind hos naboerne, bliver man opdaget er det vist nødvendigt at flytte langt væk, og "nissen" følger sikkert med.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-06-17 09:25

Citat
Anskaf et Vildt kamera (fra 600.- og op), det optager alles laden og gøren, med standby tid på op til 3 mnd og klare SKUD/ optagelse af ´synderen´ DAG eller NAT.

Men hvad hjælper det, at komme hjem fra 1-2 ugers ferie, der har været indbrud og man har billeder af indbrudstyvene, hvis de er rejst tilbage til deres østland?

Med de tyvebander der "huserer" i Danmark tror jeg det er bedre med forebyggelse, bl.a. med nabohjælp.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-17 09:59

Tak for svaret Eyvind.

Så er det altså ikke hele vejen, men kun os 5-6 udvalgte...