/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG
Fra : Mosebaek
Vist : 381 gange
200 point
Dato : 03-04-17 19:01

Hvordan får jeg fjernet AVG, fra min gamle Win XP komputer??

Det er gået galt efter en opdatering, hvor det bare kører og kører. (Indlæser ??).

Jeg kan ikke slette det fra "Tilføj / fjern programmer". Jeg har slettet en fil med navnet "AVG protektion". Der er en mere, med samme navn, og selve AEG mappen. Dem kan jeg ikke slette.
Så får jeg mulighed, for at reparere. Det går også i stå.

Så det er lidt, som at steppe i en spand. Pc`en kører, men kommer ikke ud af stedet.

M.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 03-04-17 19:17

Ccleaner bør kunne fjerne/afinstallere
IObit uninstaler kan også

og endelig AVG´s eget afinstallations program

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-17 19:51

Citat
og endelig AVG´s eget afinstallations program

Det kan den ikke. Det er jo nok dumt, jeg har prøvet slette nogle af filerne. Kan heller ikke geninstallere. Så det kører lidt i ring.

Den der "IObit", er den til at bruge??

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-17 19:55

Hvis du bare har ladet en gammel AVG opdatere sig selv, får du problemer - hent en NY på deres hjemmeside og det ordner sig af sig selv - gjorde det for mig for en måneds tid siden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-04-17 20:40
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-17 20:45

Citat
hent en NY på deres hjemmeside

Hvilken side er det?? Jeg synes de alle ser lidt uldne ud.

Kan ikke huske hvor jeg hentede AVG sidste gang. Helst dansk, så der ikke bliver misforståelser.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-04-17 20:53

Du kan hente en ny her
http://www.avg.com/gb-en/homepage

Eller her
http://filehippo.com/download_avg-antivirus-free/
Klik på den GRØNNE knap "Download Free Version (3.29MB)"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-17 21:41

Foreløbig mange tak til alle. Nu har jeg noget "stof", at gå igang med. Det bliver først i morgen, jeg slår den igang.

Notebooken jeg sidder med her, Win 10, skal jo også passes.

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 03-04-17 23:03

Citat
Den der "IObit", er den til at bruge??

Den der Iobit er simpelthen genial...

http://www.iobit.com/en/advanceduninstaller.php

Det er alle Iobit programmerne for den sag skyld...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-04-17 00:29

Min AVG hentede jeg her:
http://avg-antivirus.dk/
Og som du selv skriver kunne min heller opdatere - men efter at have hentet ? mener der er en ? LIVE downloader (ellers ikke noget jeg henter) gik det hele igang - men følg lige med på skærmen, mener der kommer et par valg under vejs, men min virker dags dato.

Tror det med at følge med?? har noget at gøre med ? om du vil opdatere selve programmet/ ELLER bare virus definitionerne (STAV SELV) ? ENDVIDERE fik jeg at vide på andre ´hjælpe sider´ at du skal SLETTE = gå ind i AVG Valgmuligheder = brugerflade/ avancerede indstillinger/ OPDATER (udvid) ADMINISTRER/ SLET MIDLERTIDIGE opdateringsfiler.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-04-17 00:32

Citat
Tror det med at følge med?? har noget at gøre med ? om du vil opdatere selve programmet/ ELLER bare virus definitionerne (STAV SELV) ? ENDVIDERE fik jeg at vide på andre ´hjælpe sider´ at du skal SLETTE = gå ind i AVG Valgmuligheder = brugerflade/ avancerede indstillinger/ OPDATER (udvid) ADMINISTRER/ SLET MIDLERTIDIGE opdateringsfiler.

MEN, ved så ikke om det virker, når du har slettet og ellers rodet? for meget/ lidt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-17 17:24

AVG ? Avast! ..same 'shit':

1.) https://press.avast.com/avast-announces-agreement-to-acquire-avg-for-13b
2.)https://www.avast.com/da-dk/about

Hvis ikke du kan af-installere med det inbyggede UNINSTALL.EXE program?

..eller via Windows -> Kontrolpanel -> Tilføj, Fjern Progammer ..?

..så brug Ccleaner eller Revouninstaller's ditto

Alternativt:

Tryk Windowstast + r ..og skriv: "regedit". Find så i fanen /menuen 'Rediger': Søg...

..find alle henvisninger/nøgler til AVG ..og slet ..på: HELT EGET ANSVAR !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-17 17:31

For 20 kr. om månede i 2 år har jeg fuld Licens til : Checkpoint Software; Zonealarm Antivirus + Firewall ...med Kasperskys 'motor' ( ..et gratis 'alternativ kan hentes hér; hvis det sku' vær'? : https://www.kaspersky.dk/free-antivirus?ksid=64010db0-b4ee-4a9c-a3c2-b9bc1ca30c02&ksprof_id=54&ksaffcode=1846019&ksdevice=c&gclid=CJSopdvQjdMCFUqLsgod6l0AFA )
Så er man sikret i hoved og ..
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-17 00:34

Citat
Så er man sikret i hoved og ..

På ingen måde.
Det er egentlig bare et spørgsmål om hvilket der virker i ´nødens stund´ og ingen AV programmer kunne stoppe den såkaldte Politi virus (og der var flere udgaver af dem) = den er vist en saga nu, men satans var den at få ind på pc - og mener MalwareBytes fik den udryddet ved lidt samarbejde med andre.
Virus er ikke så ???? skadeligt som Mallware - min erfaring, mens Virus kan til gengæld ødelægge ALT hvad man har samlet sammen, samt sprede sig ubemærket = og så græder mænd ikke.
Jeg er rendt ind i en ÆGTE virus en gang på 15+ år - mens Mallware er der næsten dagligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-17 14:09

mig-selv- > ..skadeligt som Mallware ???

Hvis du læser indenad, så vil du opdage at der OGSO er indbygget ; Spy- og Adware protection ind i ZoneAlarm's antivirus løsning ..

..den VRKER: Alle sider med Spy- eller Adware ...bliver der forhindtet adgang til .og cachen / registerdatabesen bliver samtid 'rettet/'Renset ...on 'the fly. Naturligvis med en norifikation om dette!

..samt en oversigt over ; hvad som er 'Rettet'/'Fjernet'. Det er jo derfro man betaler far 'andet' ...end den gratis version. Den er så til gengøld også 'langsommere', men det 'betaler' sig hvis du vil have ren .. ..at trutte i !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-04-17 20:52

Beklager jeg ikke lige fået afprøvet jeres tips. Min svigerfar, der er oppe i 90`erne, blev fundet i hans lejlighed, bevistløs. Og så har jeg lige været i Esbjerg at vende. 400 km. tur / retur, med sønneke. Hans bil brød sammen.

Så det kan godt komme til at trække lidt ud.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-17 22:29

Min dybeste medfølelse Mosebaek.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-04-17 17:33

Tak for svaret Eyvind.
Så fik jeg nedlagt AVG. Har ikke brugt jeres link, (men er glad for dem, da de sagtens kan bruges senere) da problemet var at jeg ikke kunne komme "i nærheden" af AVG. Det bare kørte og kørte, helt løbsk. Brugte alt CPU kraft.

Men jeg fik elimineret en fil i Tilføj/fjern, kaldet AVG protection (tror jeg nok). Så faldt pcen, endeligt til ro, så jeg kunne arbejde med den. Efter flere forsøg, fik jeg det hele fjernet, med AVG´s eget afinstallations program. Jeg er fristet til at køre helt uden sikkerheds prg. Kun med Firewall.

Komputeren er jo en gammel XP maskine. Som jeg kun læser lidt aviser på, og modtager lidt mails fra kendte steder. Og ellers kun til redigering af Word og billed filer.

Som sagt, klarede jeg det selv denne gang. Derfor bruger jeg det princip, at acceptere den første der viste interesse for mit spørgsmål.

Men mange tak til alle. Jeg kommer nok snart med et nyt spørgsmål, så håber jeg jo på jeres velvilje.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-17 18:41

ok

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-17 07:57

Mosebaek -> Du spørger bare løs. Jeg skal nok deltage efter bedste evne, hvis det er 'noget' jeg har blot den mindste anelse, hvad drejer sig om!
</MOLOKYLE>