/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Multietnisk samfund.
Fra : TEAS
Vist : 263 gange
100 point
Dato : 18-03-17 04:08

Hvor blev de politikere af som som talte så meget om det multietniske samfund.
Hvor vi skal leve sammen med andre kulturer opleve deres mad og skikke.
Vi oplever vold,voldtægt.røverier.tyverier og drab.
Over 50% af de indsatte i danske fængsler er udlændinge.
Mindre årige flygtninge skal pludselig have familie sammenføring med deres koner,børn.søskende og forældre.
Nu vil den tyrkiske regering drive vælger møder i EU.
Tyrkiet vil genoplive det Osmanske riges storhed og har europas største hær under
våben.
Vi oplever meget i et multietninsk samfund.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-17 08:37

Multietnisk, multikulturelt, multireligiøst.. der er en forskel.

Jeg har intet imod et multietnisk samfund, heller ikke det multikulturelle ..(lad os da endelig få noget mere panfløjte, strubesang og kabuki), men det multireligiøse samfund vil altid munde ud i magtkampe baseret på (over-)tro. Det kan ingen være tjent med.

Løsning? Indfør religionsforbud i det offentlige rum og udfas al religiøst betinget lovgivning. I det sekulære samfund er 'banen' ens for alle.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 18-03-17 08:48

Ifølge nyhederne,er af alle nyfødte 20% fra indvandrere,så Danmark skal nok med tiden blive multietnisk.Det samme er jo sket i Tyskland,hvor det blot er tyrkerne der huserer,men de yngler jo som bekendt også som et vidst dyr.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-03-17 11:16

Hvor er det da dejligt vi har Kandu - her kan vi få alle samfundsproblemer løst i et snuptag...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-03-17 11:29

Ja "poten" det er bare en skam at der ikke er en eneste politiker der gider "KanDu" så vores løsningsmodeller kommer ikke ud til den brede offentlighed, måske "KanDu" skulle gå på Facebook (hvis KanDu" ikke er det i forvejen og så lave en fælles front til diverse politikere?
MV2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-17 13:25

Der er noget som hedder "Kandu Erne" på facebook.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-17 13:36

Citat
Hvor er det da dejligt vi har Kandu - her kan vi få alle samfundsproblemer løst i et snuptag..
Det løses desværre ikke med et snuptag - det løb er kørt. Men, det er godt, vi kan "snakke" om problemerne - og hver især, pege på de problemer vi møder i hverdagen.

Her anno 2017 er der den ondelynene langt fra "Den flinke grønthandler" man mødte i 70serne.
Havde politikerne dog bare lyttet lidt til feks. Glistrup, havde vi ikke haft de problemer, som vi står overfor nu.

Citat
Løsning? Indfør religionsforbud i det offentlige rum og udfas al religiøst betinget lovgivning. I det sekulære samfund er 'banen' ens for alle.
Mig bekendt, har der aldrig været nogen problemer med kristendom.
I mit optik, er det islam i DK, der har gjort kristendom til et problem.
Hvis og såfremt danskerne ikke ønsker kristendom/folkekirker så melder de sig bare ud - og så er det problem løst.

I henhold til Grundloven er der religionsfrihed - men ikke religionslighed. Det betyder så, at hele det danske rige hviler på et kristens kulturgrundlag.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-17 13:40

Citat
kristens
kristent

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-17 13:57

Kpt. Tommy -> Er du historieløs?

Citat
Mig bekendt, har der aldrig været nogen problemer med kristendom.

Hvad med: Inkvisitionen, 'aflad', 'reformationen'/'oplysningstiden' og konflikten mellem Israel og landets 'naboer'?

Ps.
Citat
Hvis og såfremt danskerne ikke ønsker kristendom/folkekirker så melder de sig bare ud - og så er det problem løst.

Næeh... det er det IKKE. Hvorfor? Fordi Gud & Konge er skrevet ind i "Landets Riges Grundlov":

Citat
§ 4

Den evangelisk-lutherske kirke er den danske folkekirke og understøttes som sådan af staten.

§ 66

Folkekirkens forfatning ordnes ved lov.

Kilde: http://www.grundloven.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-17 14:12

Citat
Hvad med: Inkvisitionen, 'aflad', 'reformationen'/'oplysningstiden' og konflikten mellem Israel og landets 'naboer'?
Pjat med dig Molo. Jeg henviste til den kristendom, som står skrevet i Grundloven = GRUNDLOVEN!

Citat
konflikten mellem Israel og landets 'naboer'?
Nu er det vel ikke sådan, at du kalder jøderne for kristne ? Så tror jeg da nok, du får med Jesus at bestille
Jøderne har deres testamente - ligesom kristne har deres.

Citat
Næeh... det er det IKKE. Hvorfor? Fordi Gud & Konge er skrevet ind i "Landets Riges Grundlov":
Grundloven er skrevet af mennesker - og kan ændres af mennesker. Nøjagtig, som også de forældede konventioner kan ændres af mennesker.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-17 21:12

Kaptajn-Tommy ->

Citat
Grundloven er skrevet af mennesker - og kan ændres af mennesker.

Go' fornøjelse ..og; Held & Lykke med projektet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-17 21:25

Mht. Israel:

Det var som bekendt en jødisk/kristen enklave ...som med lineal og et pennestrøg blev placeret midt i en Muslimsk krudttønde efter WWII af "De Allierede".

..så slap man nemlig også af med bl.a. de Polske, Tjekkiske, Ungarske og Russiske jøder ..til stor lettelse for USSR og resten af Østblokken ..og sørgede for de ikke igen fik økonomisk magt i Europa ...bortset fra den jødiske enklave i U.S.A. (Smocks), hvorfra de den dag idag udgør en magtfuld lobby som økonomisk og politisk har sørget for staten Iraels overlevelse i efterkrigstiden.

(Hvilket vi nok skal være 'glade' for!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 18-03-17 22:41

Citat
Hvor blev de politikere af som som talte så meget om det multietniske samfund.

De er her stadigvæk. Og nye er kommet til. Morten Østergård savler længselsfuldt, når han taler om mere indvandring. Og den skal være muslimsk, forstås. Hans partifælle Sofie Carsten Nielsen, og Jørn Rudolphs slyngveninde, lille henrivende Johanne, har det ligesådan, omend de bliver våde andre steder.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 18-03-17 23:58

De radikale venstres Marianne Jelved med flere radikale har talt sig varmt om herlighederne i det multietnisk samfund i mange år.
Men de er blevet noget tavse på det sidste
Hun har hele tiden udtalt bare kom, bare kom, i er velkommene.
Se resultatet
De radikale har aldrig i deres levetid taget et ansvar.

Annuller spørgsmålet
Fra : TEAS

Dato : 19-03-17 13:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar på det multietniske samfund
som Bla. radikale venstre går ind for.