/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Mobiler hos sygehuspersonale ?
Fra : ingelein
Vist : 303 gange
50 point
Dato : 03-03-17 16:55

Hej
Noget sf det værste ved et sygehusophold er de mange og ofte lange ventetider på forskelligt fagpersonale. Det forstår jeg så godt, men derimod ikke at der når der endelig kommer en læge eller sygeplejerske og begynder at fortælle om hvad der skal ske, resultater osv, at de gentagne gange bliver afbrudt, siger undskyld og vil komme igen om et øjeblik. Når man på den måde bliver afbrudt igen og igen, bliver jeg simpelthen gal i skralden. Det er ikke hensigtsmæssigt for hverken patient eller læge. Det burde simpelthen forbydes at de render med mobilos hos patienterne! Det giver utryghed og i hvert tilfælde burde det begrænses til yderste nødstilfælde og ikke på enhver stuegang.
Ingelein

Kommentar
Fra : poten

Dato : 03-03-17 17:22

OK

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 60 point
Dato : 03-03-17 17:52

I gamle dage rendte de rundt med et? kalde apperat, og det virkede efter hensigten.

Jeg har oplevet det samme mange andre steder/ butikspersonale, og så er det bare farvel til en mulig kunde/ salg, og de bliver næsten sure over at de ikke må tage deres opkald.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-17 18:50

Det er nok ikke en "mobiltelefon" der opleves men derimod en såkaldt "dect-telefon" som er det interne kommunikations medie.
Alle har sådan en, som gør at der kan samtales om vigtige ting....................... og de er uafhængige af det offentlige mobilnet.

Reparatører har også sådan en.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-03-17 22:01

Citat
Det er nok ikke en "mobiltelefon" der opleves men derimod en såkaldt "dect-telefon" som er det interne kommunikations medie.

Mon ikke snart de går over til ? hjernebølger, så behøver man ikke ret meget? bortset fra at kunne multi-taske OG uden noget at holde/ støtte sig til.

Fagre voksne Verden...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-03-17 22:20

I princippet er jeg ligeglad med hvilken dims der er skyld i der hele tiden sker afbrydelser i en samtale, som jo ofte er ret svær at forstå, også uden afbrydelser. Om det er et internt medie eller et der er offentligt er ligegyldigt i denne forbindelse.
Hvor mange film kan vi se uden at der altid er afbrydelser af en mobil... altså i filmen? Folk tror jo nærmest at jeg er analfabet når jeg fortæller at jeg kun meget sjældent har min smartphone med mig.
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-17 09:40

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-17 10:09

Godt for dig, hvis du ikke bliver afbrudt i Eyvind. Du må være i stand til at være på Kandu selvom du sover. Det mærker jeg godt! Men blacklistet bliver du heller ikke denne gang
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-17 23:44

Citat
Hvor mange film kan vi se uden at der altid er afbrydelser af en mobil... altså i filmen? Folk tror jo nærmest at jeg er analfabet når jeg fortæller at jeg kun meget sjældent har min smartphone med

Har kun min 'moppe' med for at være sikker på at kunne komme hjem igen.
Og altid kun på 'brumme'.

I biler burde det AUTOMATISK udløse et KLIP - i forhold til hvad Uopmærksomhed ellers koster af liv og lemmer, kører du over et par 'striber' på samme vej, er det et klip.
Men det kommer nok en dag? når en ? samfundsborger's familie/ liv bliver smadret af en sådan billist/ meget vigtig samtale - og har kontakter i den Lovgivende del af København.

Øhh Nokia.........

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-17 23:53

Og fra en hel anden ?? Verden

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-17 00:12

Noget for Eyvind (husk at tælle ? vejpæle) - denne skulle lige prøves af efter bestået MC kort...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-17 00:13

Og så får du ikke mere for en TLF...

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-17 14:59

Tak for svaret mig-selv.