/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
finde ud af hvilken bank et firma bruger
Fra : Jyttebak55
Vist : 339 gange
60 point
Dato : 04-12-16 22:44

Hej, er der mon en en der kan svar på om man kan finde ud af hvilken bank er firma bruger,
jeg har prøvet cvr. registret, der er ingen hjælp at hente, jeg er ny her inde, så jeg har desværre kun 20 point at give af
mvh. Jyttebak55

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-12-16 23:18

Du kan jo spørge firmaet...

Hvis du ikke har andet end firmanavnet kan du jo ikke finde ud af hvilken bank de bruger...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 05-12-16 00:09

Er der en særlig grund til dit spørgsmål, det formoder jeg der må være.
Bilfirmaer ved jeg man kan få det at vide.

Men - men. Du kan jo lade som om du vil købe en dyr varer på afbetaling, og så bede om at se købekontrakten, der vil du så kunne se hvem der står bag lånet, og det må vel så være banken ?

Mit bedste bud. Ellers held og lykke. Pointene er ikke afgørende for svar, det er kun en biting.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-16 07:49

Klatterup -> Min er faring siger mig at køber man på afbetaling, så er det et Finansieringsselskab som står bag lånet ..ikke en bank.

Hvilke bankforbindelser et firma benytter hører vist under forretningshemmeligheder. Altså forretningsfølsomme oplysninger som ikke må falde i andres hænder af konkurrencehensyn.

Jeg mener heller ikke at man modsat kan spørge banken om, hvem dens kunder er?

Det er vist kun finanstilsynet og Skat der har denne mulighed/myndighed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 05-12-16 09:24

Mange firmaer har da deres bankoplysninger på deres hjemmeside.
/Janus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-16 10:33

Ja og vil de gemme sig - så er det måske indledningen til at lade være med at handle.

Med hensyn til afbetalingshandel, så står der som regel at firmaet har lov til at transportere gælden.

Kommentar
Fra : Jyttebak55

Dato : 06-12-16 14:18

Hej igen, jeg har både navnet og cvr. nr. på firmaet, på cvr. registeret kan man se rigtig mange oplysninger, men ikke hvilken bank de bruger,
jeg kan ikke forstå at det skal være så hemmeligt,
jeg ved godt jeg kan ringe og spørge firmaet men så vil de jo nok ha at vide hvorfor jeg vil vide det
og det er jeg ikke interesseret i at fortælle dem
Jytte

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 30 point
Dato : 07-12-16 14:21

Citat
Mange firmaer har da deres bankoplysninger på deres hjemmeside.
/Janus

Og det plejer at findes under ? om firmaet/ eller garanti/returret. og har de ikke oplyst det, så køb et andet sted.

Godkendelse af svar
Fra : Jyttebak55

Dato : 27-12-16 19:14

Tak for svaret mig-selv.