/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problem med Wi-Fi
Fra : nyfigen
Vist : 294 gange
350 point
Dato : 03-12-16 22:45

I huset har jeg et netværk med en homebox fra TDC (nu yousee).
3 computere og 2 mobiltelefoner er forbundet til internettet med homeboxen.

Da jeg i dag tændte den ene computer (windows pc) kom den ikke automatisk på netværket, som den plejer.
Jeg klikkede på wi-fi symbolet på proceslinien og listen med wi-fi netværk i nærheden blev vist.
Min homebox var øverst på listen med signalsymbolet på fuld styrke og med teksten:
"Ingen internetforbindelse"
Jeg klikkede og knappen "Afbryd forbindelsen" kom, og den klikkede jeg på. Så kom:
'flueben' ved "Opret forbindelse automatisk" og knappen "Opret forbindelse", som jeg klikkede på.
Så kom der vandretgående prikker, som bare blev ved og ved.
Efter lang tid slukkede jeg computeren.
Jeg har prøvet flere gange med samme nedslående resultat.

Er det en hardwarefejl i computeren? eller hvad?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-12-16 23:02

Prøv at slukke (tæl til 10) og tænde Homeboksen igen, så skulle den gerne finde forbindelsen igen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-12-16 09:10

Hvad med de to andre computere og mobilerne? Har du samme problem der? Hvis omtalte PC er den eneste du har problemet med så er det sandsynligt at der er en hardwarefejl der. Har du også problemet de øvrige steder så er det homeboksen den er galt med. Gør som Bille1948 foreslår, sluk den, tæl til 10, og tænd den igen. Der kan gå op til 20 minutter før den er på internettet igen. Hjælper det ikke, så ring til YouSee.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-12-16 11:40

Prøv, at install. dette program:

https://inssider.en.softonic.com

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 05-12-16 11:22

Her til morgen slukkede jeg for homeboxen, ventede nogle minutter og tændte den så igen. Det hjalp ikke. De 2 andre computere og de 2 mobiltelefoner virker fortsat fint. Med hensyn til programmet fra softonic er det lidt bøvlet, da umiddelbar download jo ikke er mulig.

På computeren uden forbindelse til internettet åbnede jeg Chrome, der ikke overraskende fortalte mig, at der ikke var forbindelse til internettet. Men der kom et link til at
"Køre Windows Netværksdiagnosticering"

Jeg klikkede på linket og fik flg. fundne problemer:
"Trådløs netværksforbindelse" har ikke en gyldig IP-konfiguration
Ikke løst

Hvad kan jeg nu gøre?
Hilsen nyfigen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 350 point
Dato : 05-12-16 11:45

Det er ikke Homeboksen du skal slukke og tænde igen men den computer der er problemer med, en genstart hjælper i mange tilfælde computeren med at finde forbindelsen igen, ikke slukke og tænde igen men Genstart som gør at computeren helt slukker og starter op igen, Luk computeren slukker ikke Windows helt ned, sidst jeg havde problemer var efter en pludselig strømafbrydelse og computeren skulle genstartes 2 gange før jeg kom på nettet igen

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 06-12-16 02:06

Tak for svaret o.v.n..
Jeg skulle kun genstarte een gang - så virkede det!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-16 11:13

Godt du fik forbindelse igen