/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Erfaringer med pensionsmæglere især APC
Fra : kurt54
Vist : 587 gange
200 point
Dato : 11-11-16 12:20

Erfaringer med pensionsmæglere især APC efterlyses.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-11-16 12:31

Hvem er APC?

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 11-11-16 13:03

Aon Private Consulting A/S (APC) har nu eksisteret i 8 år og er delvist ejet af verdens største forsikrings -og pensionsmægler Aon. APC har siden 1.9.2007 opnået en tilgang af 8000 kunder med en samlet pensionsportefølje på over 12 mia. kr.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-16 13:25

Imponerende tal:

https://www.apc.dk/

men nok høj risiko profil?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-11-16 13:27

De er ganske fornuftige. Men hvad med din bank eller din arbejdsgivers pensionsrådgiver?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 11-11-16 13:58

>Men hvad med din bank...

Jeg tænkte lige på det samme,
jeg har, mere forsigtigt, min opsparing placeret i puljer i min bank: Sydbank,
hvor jeg har stor tiltro til min investerings rådgiver.

Hun har plejet min formue godt og fik mig eksempelvis til at forlade BRIK i tide,
men hun siger hele tiden, at min risiko profil er for høj?

Jeg kender ikke APC, og tør ikke investere selv,
men lige nu, efter BRIK, satser jeg på Fjernøsten, især Indonesien og Filippinerne,
under kyndig vedledning af mine bankrådgivere.

Og næste gang jeg skal have frigivet kapital til min pension
sælger jeg ud af mine danske obligationer, noget der yderligere øger min risiko profil,
men det tager jeg roligt i min alder, snart 74 år...

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 15-11-16 12:04

@svendgiversen især -jeg har været væk og taget mig af andre ting herunder min mor. derforden sene reaktion.
Min Bank - der er tre.
Min hovedbank er Danske bank - Jeg har private pensions midler i denne og i DANICA -som jo også "er" Danske bank - Det er disse APC argumenterer for jeg skal flytte til dem med økonomisk fordel. Desuden har har jeg pension i SAMPENSION som ikke er privat. Derudover har jeg friværdi i hus og frie midler som jeg selv investerer - og jeg får også at vide jeg gør det med (for) høj risiko af min danske bank rådgiver som jeg har stor tiltro det. De passer også også en mindre del af mine frie midler. På et møde 'moppede' jeg hende med jeg klarede mig væsentligt bedre end dem. Havde vi holdt møde 8 dage senere kunne jeg være genmobbet af hende.

Der er noget der tyder på at jeg måske ikke skulle have sparet op i pension men i frie midler - så var min efter løn ikke på 1205 kr per uge før skat men 2600 højere.

Måske skulle efterlønsmidlerne være taget ud og investeret da jeg muligvis ikke får mindre end jeg hat puttet ind -det har jeg sparet mig for at regne på. Modregning i efterløn -privat pensionsordninger uanset du ikke har startet udbetaling af dem. Ingen modregning for frie midler eller pension der ikke er privat -men gennem virksomhedsordninger eller overenskomster.

beslutning skal tages før jeg starter udbetaling -hvilket jeg kunne have gjort som 60 årig.

Kurt

Godkendelse af svar
Fra : kurt54

Dato : 19-11-16 05:33

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-16 09:29

Selv tak