/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
farverne i excel er væk
Fra : Oldboston
Vist : 331 gange
200 point
Dato : 05-11-16 11:55

Jeg har i et stykke tid ikke kunnet bruge farver, når jeg arbejder i Excel. Jeg bruger Windows 8.1, og jeg vil tro, at mit Excel er 2010. Jeg har uden problemer brugt farver tidligere, så jeg tror der må være en indstilling, jeg har sat forkert. Det er både skriftfarver og baggrundsfarver/fyldfarver, som jeg ikke kan komme til at bruge. Det er kun i Excel, jeg har dette problem. Jeg har tidligere bokset meget med skærmopløsning og farvevalg og kan måske have stillet forkert på en knap. Ser frem til svar fra en af jer derude.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-11-16 13:07
Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 05-11-16 14:46

Tak for tipset, som desværre ikke hjælper mig. Der må være en fejl, så jeg har forhæjet points og håber på hjælp.

Kort sagt er problemet, at jeg ikke kan vælge farver hverken på tal eller baggrund i excel 2007.

Stouenborg. Dit protræt ligner jo til forveksling den berømte Alfred E Neuman, som mange af os kender fra Mad Magazine. Pørv at tjekke magasinets hjemmesider i denne tid. I forbindelse med præsidentvalget, sætter Mad Magazine nye groteske rekorder!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-11-16 15:08

"Stouenberg" er bare mit alias

Mvh. Alfred

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-11-16 15:25

Har du set efter i indstillinger/ formatering? det kan være du har sat et kryds der ikke skulle være der

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 05-11-16 15:26

Prøv at tjek om Stor kontrast er slået til, hvis det er slå det fra!

Indstillinger > Øget Tilgængelighed > Stor kontrast = Ingen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-11-16 15:33

Fanen Fyld

Brug indstillinger under fanen Fyld til at angive baggrundsfarven på de markerede celler. Du kan også bruge listerne Mønsterfarve og Mønstertypografi til at anvende tofarvede mønstre eller skygge til cellens baggrund. Med Effekter kan du anvende gradueringsfyld til cellens baggrund.

Hvis du vil anvende skyggemønster på celler, skal du benytte følgende fremgangsmåde:
Marker de celler, du vil anvende skygge på.
Højreklik på den række celler, du har markeret, og klik derefter på Formater celler.
Klik på en farve i paletten Baggrundsfarve under fanen Fyld for at indsætte en baggrundsfarve til mønsteret.
Klik på en farve på listen Mønsterfarve, og klik derefter på den mønstertypografi, du vil have, på listen Mønstertypografi.
Hvis du ikke vælger en mønsterfarve, bliver mønsteret sort.

Hvis du vil vælge en brugerdefineret farve, skal du klikke på Flere farver og vælge en farve under fanen Standard eller under fanen Brugerdefineret.

Du nulstiller formateringen af baggrundsfarven for de markerede celler til standardindstillingen ved at klikke på Ingen farve.

God weekend

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-11-16 21:16

Bare et forslag:
Findes der ikke en funktion der hedder ´recet´ eller lignende, som gendanner din Words udgave ? findes vist i ABOUT/ OM i Words i øverste Linie af programmet (der hvor din licens nøgler betingelser kan ses)

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 07-11-16 18:46

Prøv :
"sidelayout" >"farver"(ude til venstre) og vælg "kontor" det er standarden hvis der ikke er ændret

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 11-11-16 14:21

Er du kommet videre ?

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 11-11-16 18:10

Tak for svaret Klaudi.Det lykkedes omsider.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-11-16 18:12

velbekomme