/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
kan denne formulering bruges??
Fra : mabou
Vist : 445 gange
50 point
Dato : 01-11-16 22:28

Kan denne formulering bruges i min job ansøgning?

"Trods det at jeg er uddannet i udskoling, ser jeg det ikke som en udfordring at undervise i indskoling, da jeg som mor til 4 børn er vant til at have med børn at gøre og er derfor fortrolig i forhold til at undervise de mindre børn. "

Det er særligt den sidste del jeg er i tvivl om.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-11-16 09:44

Jeg tror ikke, at det at have (egne) børn, er en kvalifikation i sid selv. Vi ved jo godt, at egne børn, har en anden adfærd over for forældre, end for fremmede.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-11-16 11:29

Det er altid en udfordring at skifte, søge og få ny job. Jeg ville skrive noget om en spændende udfordring....
Og ikke noget trods det...., men mere hvad du kan tilbyde
Et bud er svært, da det er taget ud af et sammenhæng

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-16 11:59

Nej, skriv noget mere spændende,

hvad du har gjort tidligere. som børn er blevet glade for,
og hvad du vil gøre og måske forbedre i dit nye job med børn.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 02-11-16 12:11

Jeg er lige blevet uddannet folkeskolelærer for de ældre elever.

Men søger et job som undervisere for de mindre børn.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-16 12:23

Og hvad er så begrundelsen for at du nu hellere vil undervise yngre elever?

Måske lidt lettere fagligt, men ikke med hensyn til trivsel og udvikling uden mobning.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 02-11-16 15:20

Fordi det er den eneste ledige stilling i mit nærområde.
Derudover finder jeg det absolut spændende at undervise de yngre børn også. Ellers ville jeg jo ikke søge stillingen.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 02-11-16 20:31

Syntes det er en dårlig måde at sige det på, jeg går ud fra det er en del af din uddannelse og ikke bare noget du lige har lært dig selv med 2 små børn.

Så ville syntes det er bedre at sige at du primært har erfaring med ældre klassetrin, og så slå på at din uddannelse også dækker det område du skal beskæftige dig med og måske at du har fundet interesse for det via dine børn.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 03-11-16 09:01

luke2000.

det gav stof til eftertanke.

tak for det gode råd :D

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 03-11-16 15:54

Jeg holder med Luke - hvis læren af mine børn kompentace er at de selv har børn, tja så kan jeg vel også undervise........

Og nej det ve djeg godt at jeg ikke kan - men du få det til at lyde sådan - jeg ville ikke ansætte dig på den baggrund.

Og nævn for gud skyld ikke at det er fordi det er det eneste ledige job - det er bare no go.

Rosa12

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 03-11-16 18:27

må jeg sende ca. 10 linjer til en af jer, som så vil hjælpe med at få det formuleret korrekt?

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 03-11-16 18:34

jeg kan ikke rigtig få formuleret de sidste sætninger.

Her er de første 2 sætninger jeg har fået formuleret, håber nogen vil hjælpe med at få sat de sidste sætninger sammen i dette afsnit.

Det starter således.

- Trods det at jeg er primært er uddannet til at undervise de ældre klassetrin, finder jeg det også interessant at undervise de mindste børn xxx

[U]her er de punkter jeg vil have inddraget.

- jeg har 4 børn og er derfor god til at håndtere børn
- interessen er fundet gennem mine børn.

nogen der kan hjælpe med at få sat det sammen.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 03-11-16 18:36

her skal jeg have solgt mig selv i forhold til at jeg er uddannet til at undervise de ældste.

med andre ord, hvorfor skal de vælge mig

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 03-11-16 18:37

jeg vil også gerne have inddraget, at jeg har fået alle mine 4 børn under uddannelsen, og tvillingerne mens jeg skrev bacheloren

Håber ikke jeg forvirrer med alle disse små indlæg

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 04-11-16 10:06

Du skal tage udgangspunkt i, hvad det er skolen søger, altså jobbeskrivelsen.

Det, du vil have inddraget, er unødig fyld. Du skal brænde for dit virke på en skole, det er det, du skal fokusere på, og ikke "bedriften ved egne børn".

Det er ligegyldigt om du er uddannet til udskoling, eller ej, - vigtigere er at kunne formidle, være engageret og være en videbegærlig lærer, kunne samarbejde med kollegaer osv.

Gå ind på skolens hjemmeside, og sæt dig ind i skolens formål og arbejdsbeskrivelser mv. og fokuser på hvad det er skolen vægter.

Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 04-11-16 13:24

Tak for svaret katekismus.

Det er hermed gjort