/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Wi-Fi forstærker placeres hvor?
Fra : ingelein
Vist : 319 gange
50 point
Dato : 25-10-16 14:46

Hej
Min mands bærbare Pc fungerer med WiFi, men jeg kunne tænke mig at forstærke signalet. Aldi har fra i morgen Wi-FI forstærkere til 199,00 kr.
Mit spørgsmål er så: Hvor i vinkelhuset og i hvilken stikkontakt skal forstærkeren placeres?
Et sted, f. eks. i køkkenet, hvor signalet er godt? Tæt på mandens værelse, som ligger langt fra routeren (TDC Home Box) eller i nærheden af routeren - eller midt imellem? Er Wifi- signalet radiært eller lineært?
Ingelein
Ps. kommer til at være lidt nærig med spørgepoints, da jeg ikke har så mange tilbage.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 25-10-16 15:01

Logikken siger midt-i-mellem.

Kender ikke typen på signalet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-16 15:05

Hej - har lige læst lidt om forstærkere og kan se at den skal kodes først?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-10-16 15:09

Der plejer at sidde en knap på siden, som man trykker på, så fanger - og koder - den selv signalet.

Det gjorde jeg med de 2 enheder tæt på hinanden, derefter flytte jeg wi-fi forstærkeren til sin nye position.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-16 17:06

Jeg har kig på denne
https://www.hardware-store.dk/tradlas-wifi-repeater-forstarker-dit-tradlase-signal-nu-med-dk-manual-tlwa850re-dk.html
Jeg har dog også læst at det er afhængig af routeren? Kan TDC Home-Box - hvid version arbejde sammen med en forstærker?
Ingelein

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-10-16 16:30

http://www.aldi.dk/aldi_wireless_lan_forstaerker_48_615_3954_21900.html
Er noget være bras,

Og
Citat
Trådløs WIFI repeater - Forstærker dit trådløse signal

Er en løgn, den forstærker ikke signalet, faktisk dæmper den det.
Det det gør er at videre sende signalet(gentager signalet), så det kan nå længere væk fra udgangspunktet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-16 20:03

Ja, det er mig der skrev forstærker - det er nu en repeater jeg mener. Den, som ALDI sælger, er den samme, som sælges worldwide, så det kan næppe være så skidt, som JegErHer skriver

Modellen hedder BDA WLR-750AC. Der ligger en brugsanvisning som dansk pdf. Men jeg kan ikke få den til at virke, lader det til. Jeg har forbindelse til den, men der er en gul advarselstrekant med udråbstegn ove.

Min TDC router har en WPS knap og opsætning via den knap + samme knap på Wi-Fi Dual Band forstærkeren . Læg lige mærke til at der her står forstærker.

Min PC er forbundet til routeren med kabel. Min gemal og min iPad er på WiFi.

Hvad gør jeg for at få forbindelse med repeateren?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-10-16 20:13

Jeg vil tro, du har forbindelse til repeateren, men dine indstillinger forhindrer dig at få adgang til internettet.

Prøv at højreklike på ikonet med den gule trekant og åben Netværks- og delingscenter. Hvad står der derinde?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-16 21:14

Bille 1948
Ja, det er rigtigt, hvad du skriver. Jeg har forbindelse, men ingen adgang til internettet. Hvordan får jeg det?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-10-16 22:43

Hvad står der, når du kommer til Netværks- & delingscenter?

"Offentligt netværk"?

Du skal ind på det aktuelle netværk og slå "Gør din PC synlig". Det er lidt kryptisk at forklare i W10. men det virker.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-16 23:30

Placeringen er hjemmenetværk
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-16 23:31

Jeg kører med Win 7
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-16 23:38

Er der noget galt med Kandu i øjeblikket? Det er ikke min Pc, for alle andre websider er ok.

Jeg har tastet adressen http://192.168.1.1 i min browser for at kunne etablere en forbindelse til min Wi-Fi forstærker.

Jeg har tastet mit brugernavn, som for alle er "admin" og min kode, som står bag på min router. Jeg har aldrig skiftet disse. Alligevel tror jeg, at jeg har tastet så mange gange, og hele tiden får at vide at adgangs/password er forkerte. Så har jeg som der står skrevet i min TDC home Box manual resettet min router. Derefter skulle routeren være tilbage til fabriksindstillingerne og til de koder, man har fået skriftligt fra TDC - og som også står bag på routeren. Jeg kan stadigvæk ikke logge på routeren.

Jeg må have fat i TDC i morgen. Jeg har tømt cache i går.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-16 23:39

Så forstår jeg ikke, at Wi-Fi forstærkeren er tilsluttet ? Hvad er den tilsluttet til, når den ikke har internetadgang?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-10-16 10:14

Jeg har misforstået, hvilket password og brugernavn jeg skulle taste ind. Fra fabrikstilstanden er navnet "admin" begge steder. Har nu oprettet et nyt emne, da denne tråd nok ikke "fanger" og mit spørgsmål nu er et andet.
Ingelein

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-10-16 16:59

JA brugernavn og password er "admin", men hvad har du sat Moduskontakten til ?
og følg vejledningen, sæt kablet der følger med direkte i LAN på den og så i din maskine, tænd den, og du vil nu kunne tilgå den via en browser og adressen http://192.168.10.1

http://www.supra-electronics.com/typo3/?id=172&tx_oid=2162&L=18

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-10-16 17:01

PS. havde advaret dig om kvaliteten af dette produkt.

Samsung Note 7 blev også solgt worldwide

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-10-16 19:14

JegErHer
Siden det nu virker til min tilfredshed og ikke er noget bras, men har været solgt i mange år og hele tiden er blevet opgraderet, synes jeg ikke at du har ret til at kalde det noget bras
Ingelein

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 28-10-16 14:36

giver dig nogle eks.
Prøv at ændre WiFi kanallen, og senere ret noget andet, så vil den gå tilbage standard kanalen.
Du kan ikke få den til kun at benytte 20Mhz kanal brede, den vil brug 40Mhz, og den vil selv styre hvilken vej den udvider.

Det er et meget skrabet produkt, med en dårlig firmware, og det er meget sjældent de udgiver nye firmwares !!

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-16 17:36

Tak for svaret Bille1948.