/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Synology NAS
Fra : liteon114
Vist : 379 gange
500 point
Dato : 23-09-16 15:02

Hej alle Kandu'er!!

Jeg har problemer med, af få forbindelse med min NAS-server, via min mobil tlf. Det virker helt fint, når jeg bruger mit eget lokale trådløse netværk, men når jeg kommer uden for det, så virker det bare ikke!!
Jeg tænker det har noget med opsætning af NAS kontra router, og åbning af porte, men jeg har bare ikke nok forstand på det!

Jeg har 2200 point, og er villig til, at brænde hele dynen af, på et svar der virker!!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-09-16 15:17
Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 23-09-16 19:40

Har læst den mange gange, men det funker bare ikke

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-09-16 10:42

jeg har et par af disse synology servere.
jeg mener det går fint at få fat i den både ude og inde hvis du bruger quick connect.
her kan du så lade venner se nogle ting uden password. mens du selv kan noget mere hvis du har administrator rettigheder. husker ikke om jeg registrede mine nas på synologys hjemme side, det tror jeg. har en profil der hvor jeg kan se mine servere og også forbinde til dem.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 24-09-16 10:54

En hurtig Google
https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=connect+to+nas+synology+from+outside+network

Som der allerede er skrevet så er der QuickConnect og her er der en udmærket guide, lidt lang men go'.
https://turbofuture.com/computers/How-to-Remotely-connect-to-your-NAS-device
Og en fra Synology selv.
https://www.synology.com/en-uk/knowledgebase/DSM/help/DSM/Tutorial/cloud_set_up_quickconnect

Her bliver der snakket lidt at gøre det med WebDAV hvilket er den anden mulighed for at kunne tilgå din NAS ude fra.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=226600

Godkendelse af svar
Fra : liteon114

Dato : 27-09-16 13:45

Tak for svaret webnoob.
Jeg fandt ud af, at jeg havde lavet en skrivefejl, i min quickconnect, som var lageret på min Nas... NEEEJ hvor bliver man træt!!!