/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
udenlandsk valuta
Fra : miami
Vist : 424 gange
45 point
Dato : 22-09-16 15:22

er der egentlig noget at gøre hvis man har udenlandsk valuta i mønter, man gerne vil have vekslet til kroner? Det ser ud til at bankerne kun vil veksle sedler.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 22 point
Dato : 22-09-16 17:15

Nej, det er der ikke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-09-16 17:21

Forex
Fra hjemmesiden:
Citat
FOREX Bank handler med de større mønter i Euro, engelske Pund, schweiziske Franc, norske Kroner og svenske Kronor. Medbringer du kvitteringen fra køb af valutaen hos FOREX Bank køber vi dine mønter for den fulde købskurs for sedler, mens kursen vil være reduceret uden fremvisning af kvittering.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-09-16 17:28

Doner dem til velgørenhed. I Kastrup lufthavn og flere andre steder står der "bøsser", du kan smide dem i.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-16 17:34

Engang havde vi et valuta hefte, med mønter fra vore sidste rejser,
når/hvis vi igen skule til det pågældende land
tog vi mønterne frem, og havde så lidt start kapital.

Hvis det er sjældne mønter, bliver de måske en dag noget værd?
Så smid dem ikke ud.

Hvilken valuta taler du om, vi har lige været sydpå og D-Mark med flere før €,
dur ikke mere, men vi skal snart til Norge og mangler norske kroner??

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 22-09-16 19:56

Svend Giversen. Du kan stadig veksle D Mark

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-16 20:39

Jeg har brugt dem, men jeg har over:

1000 EZER Forint,
500 belgiske Francs, vi har lige været i Belgien,
og 20 Dvadsat, vist slovenske?

Alle sedler, så ikke noget for møntsamlere, men jeg sælger dem gerne...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-09-16 23:07

Man har altid for mange mønter i fremmed valuta da man bliver flov over at bruge masser af tid på at rode i læderet, så er det lettere at bruge en seddel.
De sidste dage på en ferie hælder jeg som regel hele skidtet ud på disken i en butik og siger at de selv kan tage

Godkendelse af svar
Fra : miami

Dato : 24-09-16 12:25

Tak for svaret ans.