/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
TDC mail lukkes
Fra : bhermann
Vist : 316 gange
100 point
Dato : 25-08-16 10:19

Min ADSL løsning igennem TDC, som jeg har haft i +10år igennem forskellige arbejdsgivere lukkes ned - lang historie, som jeg skal spare Jer for

Som en konsekvens, lukkes min mail-konto også - en mailkonto, som indeholder flere adresser, som vi bruger i hele vores familie - adresserne er rullet ind flere steder i verden på profiler og konti, end vi overhovedet har overblik over. Det korte af det lange: Det er en katastrofe at miste den mailkonto.

Derfor har jeg i går måtte overgive mig og fremover skal jeg så betale 50kr/mnd for at beholde den mail service. Det er jo ikke noget vi bliver ruineret af, men helt grundlæggende er det mega irriterende at betale for noget, man kan få gratis andre steder.

Findes der nogle tricks til at få en gratis løsning til at beholde mailen - allerhelst gratis - men vigtigst på en måde, hvor løsningen varer ved de næste 50år - hvis ellers E-mail som kncept lever så længe. Kan man f.eks frikøbe mail adresser imod et engangsbeløb og så køre dem på en anden mail platform....?

Alle inputs er velkomne.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 25-08-16 15:00

Ned ad det samme spor, min fastnet telefon er næste kandidat til udslettelse, men jeg kan ikke bære at skulle afvikle nummeret, som har fulgt os i +20år. TDC vil/kan ikke overføre det til en mobil telefon, men findes der tricks til at lave sådan en overførsel alligevel?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-16 18:19

Dårlig service.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-16 20:12

Kan du ikke sende en ´masse mail ´ hvor du oplyser at du har fået ny adresse.
Ved godt det ikke hjælper på sider du er tilmeldt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-16 23:39

Du kan da vist stadig bruge denne service
https://privat.yousee.dk/mobiltid/#
og få adgang til din mail.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-08-16 19:53

Sådan er det, din mail er en del af dit abonnement. Men du kan kontakte TDC/yousee og få et abonnement så du kan beholde din mail adresse. Kontakt kundeservice og sig du ønsker og beholde din mail.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-08-16 20:32

Folk lukker deres TDC fastnet ned på stribe selvom det kan være billigere hos andre udbydere eller de en overgang bruger IP telefoni, nybyggede lejligheder bliver ikke forsynet med gamle telefonstik, skulle det endelig være tager TDC sig betalt for at lave en fastnet, det er ikke samme pris over hele landet som i gamle dage.
En overgang brugte jeg TDC Duet på fastnet og mobil, men det var også dyrt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-08-16 22:13

LuffeA hvad har det med spørgsmålet og gøre?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 29-08-16 18:05

Prøv lige at tage fat i TDC igen. Jeg mener, at jeg kunne få et abonnement til omkring 350,- kr om året for at beholde min mailadresse. Det var jeg dog ikke tilfreds med og slet ikke med det alias mail "crap" som de har.
Jeg oprettede derfor en konto hos one.com som er billigere og beholdte begge mailadresser i 12 måneder. Ved oprettelsen skrev jeg rundt til alle og enhver og hver gang jeg fik en mail på den gamle konto mindede jeg folk om, at jeg havde fået ny adresse. Fik da også nogle mails fra firmaerr, hvor jeg havde konto, som jeg havde glemt.

Nu kan jeg oprette lige så mange mailaddresser, som jeg har lyst til og behøver ikke lave regler for at mails kommer i de rigtige indbakker (læs andres familiemedlemmers indbakker)
Desuden har TDC ingen planer om at lave IMAP, så der var også et plus, at den er med hos one.com

Mvh
CiViC