/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad er et godt tips?
Fra : Ishoey
Vist : 337 gange
50 point
Dato : 25-06-03 05:25

Hvad er et godt tips?

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-06-03 05:50

Et rigtig godt tips kunne være, at hvis Du søger noget på internettet så prøv google, i stedet for at overfylde kandu med ligegyldige links, som alligevel er forsvundet ud af synsvidde den dag man skal bruge dem.
I google skriver man bare det ord man søger efter og i løbet af nul komma nul, har man som regel flere eller mange resultater at vælge imellem.

Mange af de svar jeg har givet her - og fået point for - har jeg fundet på google. F. eks. var der en der spurgte hvad der skete i året 1953. ved at skrive tallet 1953 i google, fik jeg flere tusinde sider. De fleste omhandlende begivenheder fra det herrens år.

Men ellers kan det være alt muligt, der kan være med til at lette hverdagen fra folk. Et godt råd om hvordan man får sin hund til at være rolig eller renlig.
En advarsel mod at benytte et dårligt rejseselskab eller telefonselskab.

Kort sagt er tips en måde hvorpå, man kan bruge sin egen erfaring til at hjælpe andre.
Jeg håber Du kan bruge dette.

mvh

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-06-03 06:40

Rfou skrev:

[citat]
Et rigtig godt tips kunne være, at hvis Du søger noget på internettet så prøv google, i stedet for at overfylde kandu med ligegyldige links, som alligevel er forsvundet ud af synsvidde den dag man skal bruge dem.[/code]

Jeg forstår ikke hvad du mener. Du vejleder en sp. i, hvad der er et eksempel på et godt tip, og siger: "Hvis vedkommende (altså spørger) søger noget på nettet, så skal vedkommende prøve Google, og ikke overfylde Kandu med ligegyldige links."

Dette give simpelthen ingen mening.

Dit eks. med din søgning på 1953, giver heller ingen mening. At søge på Google med henblik på at finde et svar du vil levere i forbindelse med et stillet sp., er da helt ok.

Men at søge på 1953 af af egen nysgerrighed, for derefter af jubel over alt det man finder, hæmningsløst at kaste det ene link efter det andet fra søgningen ind som tip & trick er en pestilens.

Det kan ikke være det du mener??

Mvh.
Ram

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-06-03 07:04

Nej bestemt ikke - Jeg mener at det vil være et godt tip, at anbefale folk selv at søge på google, når der er noget de vil finde.

Det var sådan set tippet i sin helhed.

Og et andet godt tip vil være: Lad for guds skyld være med at lægge alle de ligegyldige og intetsigende links til diverse sjove og pjattede hjemmesider, ind som tips.
De fleste har folk selv fundet i forvejen, og har i grunden slet ikke noget at bruge dem til, og dem man kan bruge er forsvundet ud af synsfeltet, når man får brug for dem. Så tip mådeholdent og med omtanke.

Er det bedre Ram?
mvh.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-06-03 07:05

Ja.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-06-03 07:10

Tilføjelse.

For god ordens skyld vil jeg rette den misforståelse, at jeg skulle have lagt en masse link ind ang. 1953. Det gjorde jeg ikke; men udvalgte nogle begivenheder som jeg kopierede ind i en kommentar, sammen med en anvisning på at vedkommende kunne finde meget mere via google.

Det fik jeg både anerkendelse og point for.
Tak fordi Du gjorde mig opmærksom på at mit indlæg var lidt rodet, Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-06-03 07:32

Jeg skrev heller ikke at *du* havde lagt links ind fra den søgning vedr. 1953, men brugte den som eksempel på, hvordan man gør tips & trick til noget rod, hvis man i forlængelse af den omtalte søgning gør som jeg beskrev. Der er væsentlig forskel på indlæg i tip og trick, og så et svar til en spørger.

Det er da i orden. Det er jo ikke nok at man selv synes at det man skriver er forståeligt. Hvis målgruppen ikke forstår det, må man jo skrive det om, så den kan forstå det. Ellers er det jo ligemeget med at skrive noget.

Ram

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-06-03 08:15

Tip og trick er ofte noget rod. Som regel p.g.a. ukendskab til hvordan det fungerer, andre gange fordi folk er sløsede.
Mange tip, burde være stillet som spørgsmål, så man kunne diskutere dem.

Men desværre er det jo sådan, at selv om vi nu i fællesskab får det skåret ud i pap, så er denne tråd jo ikke synlig ret længe. Ishoey har selvfølgelig fået sit svar; men mange andre kunne også have gavn af at læse det.

Det er måske det, at kandu kan/bør gøre noget ved. Bare en tanke!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-03 10:24

Som jeg skriv i mit indlæg til: 'hvad skal der ske med tipsene', tænker jeg, folk skriver tips, de selv har fundet interessante eller brugbare. Ligegyldige tips findes simpelthen ikke. Hvis man er så irriteret over 'dårlige' tips, kan man da for pokker bare lade være med at gå ind at læse/bedømme dem.

Iøvrigt synes jeg, man kun sku' ha' lov til at bedømme tip i de kategorier man abbonere på. Så bliver man heller ikke sur på 50 flagstangs link og gi'r NUL stjerner.
Selvfølgelig skal man da kunne læse andre trådes tip. Det burde blot kræve at man aktivt gik ind i pågældende tråd.

Rfou har også noget der ligner et godt tiltag. Hvad med månedens tip i hver kategori?
Så ville alle få mulighed for at hente det bedste tip og vinderen ville få lidt ekstra point. Det ville måske også tilskynde til at yde de bedste tips

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-03 10:50

rudolf.. man kan håbe på, at mange abonnerer på kandu-spørgsmål.. jeg abonnerer både på kandu og smalltalk, så jeg ikke går glip af noget!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-03 11:12

"Har du prøvet det ?? Man er lige så godt igang med hækken, og så ..... kommer man til at klippe ledningen over !!! ups .... og heller ikke helt ufarligt.

Dette lille problen kan man afhjælpe ved at man tager en langærmet bluse på eller en jakke ell. bare der er lange ærmer, så kan man nemlig føre ledningen op i gennem det ene ærme og bag om ryggen og ud gennem det andet ærme, så sker det ikke. god arbejdslyst !!"

Det synes jeg fx er et godt tip.. det var ikke noget, jeg kunne have fundet på nettet, jeg havde ikke selv tænkt på at man kunne gøre sådan og ja, jeg har nakket ledningen da jeg klippede hæk!!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-06-03 11:42

Et godt tip er et tip, man kan bruge til noget - og som andre kan bruge til noget.
Derfor er det så svært at bedømme tip. Man må kunne sige til sig selv:

"Nu har jeg ganske vist ikke brug for dette tip, men HVIS jeg havde brug for det,
hvad ville det så være værd?"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 12:16

Rellom -> Hvis jeg skal bedømme noget i al almidelighed, tænker jeg : Duer dette for mig. Jeg tænker ikke : Ih, hvor er det fedt for flagstangsfolket, de nu kan læse om den nyeste træbeskyttelse, der gør flagstangen vedligeholdelsesfri de næste 30 år.

Undskyld, men man kan altså kun se verden med egne øjne. Det gør heller ikke ondt på mig når du slår dig, selvom jeg kan ha' medfølelse.

Hvor meget kan du f.eks bruge en musikanmeldelse til ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-06-03 12:22

En musikanmeldelse kan jeg bruge til meget, eftersom jeg er professionel sangskriver.
Og selvfølgelig er det da muligt at sætte sig i andres sted.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 13:15

Joe.. jeg ka' da godt sætte mig i andres sted, men er det så min bedømmelse der kommer til udtryk? Eller skal man give en middel bedømmelse til alt, for at være sikker på, man nu også har taget et ligeværdigt hensyn til alle parters meninger, interesser, uddannelses niveau, opvækst og hva' ve' jeg ? Da er pointsystemet ikke meget værd og bør skrottes.

Imidlertid synes jeg det er skide hyggeligt med de der point. Jeg kan selv blive overrrasket og juble som et lille barn, når jeg får point

Hvis folk vil skrive noget vrøvl for at jagte point, er det da deres egen sag. Mig generer det ikke. :-I

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-06-03 13:26

Ja, jeg synes også, det er hyggeligt at få point.
Så det er vi i hvert fald enige om.
Men jeg vil sætte mig i Ishoejs sted og slutte diskussionen her.
For han bryder sig næppe om, at der går smalltalk i hans spørgsmål.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 13:56

Afslutningsvis vil jeg bare lige, med relevans til dette spørgsmål, fastslå :

Et godt tip er et, der er velovervejet i forhold til den kategori, hvorunder man afgiver sit tip.

Altså ikke noget med; 'Vaske Trusser' under kategorien: Teknologi->udvikling-> ASP.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 14:03

Ps. -> Ishoey; du ku' jo prøve at lægge ovenstående svar ud på Kan.du som et tip under kategorien : Kan.du eller smalltalk

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Ishoey

Dato : 17-08-03 18:23

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-03 18:37

Iorden Ishoey.

</MOLOKYLE>