/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvordan vurderes tips?
Fra : phoolan
Vist : 397 gange
50 point
Dato : 24-06-03 23:07

Jeg er forholdsvis ny herinde, så jeg har ikke helt styr på det med tips endnu. Jeg har læst en del af dem, men har aldrig (så vidt jeg ved) haft mulighed for at vurdere dem. Selvom jeg kan se, at de er blevet vurderet mindre end 5 gange.

Kan en eller anden fortælle mig, om jeg overser noget, eller om der pludselig en dag dukker et fedt link op, som jeg kan klikke, hvis jeg vil vurdere et tip. Det er da forhåbentlig et let spørgsmål at besvare

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 24-06-03 23:14

Ved at skrive tips, får kandu.dk opsamlet en hel vidensdatabase, som kan bruges af alle. Det gør det nemmere for alle brugere at finde frem til en løsning på deres problemer.
Hvad du selv får ud af at skrive tips er, at få superpoint, der bliver nemlig valgt 5 tilfældige brugere som læser dit tip, og de får lov at give tippet karakter (stjerner). Det antal stjerner du får for dit tip ganges med 10, og det er det antal superpoint du optjener

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 24-06-03 23:15

Bedømmelse af tip
Hvis du er en af de 5 heldige der får lov til at give stjerner til et tip, får du tildelt 10 ledige point. Det er rent tilfældigt hvilke 5 personer der får lov at bedømme et tip, så skynd dig ind og læs tips det kan være det bliver dig.

Skriv tips
Hvis du har skrevet et tip, vil der være 5 forskellige brugere som får lov til at bedømme dit tip (hermed menes, at give tildeler tippet stjerner). Jo flere stjerner du får for dit tip, jo flere superpoint optjener du. Regnestykket ser således ud antal stjerner * 10 superpoint.

håber det er svar nok ellers må du lige brokke dig
mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : phoolan

Dato : 24-06-03 23:17

Hvordan opdager man, om man er en af de 5 tilfældige, der får lov at vurdere et tip?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-06-03 23:20

Der står en hel masse stjerner du skal klikke ved.. bare rolig, du opdager det!!!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 25-06-03 00:11

ovenover tippet står der noget med, tillykke du er en af de heldige der for lov til at bedømme dette tip, og nedenunder tippet er der nogle felter du kan klikke på , hvilket antal stjerner du vil giver tippet..

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-03 00:17

Over tippet står der noget i stil med:
Tillykke, phoolan, du blev en af de 5, som får lov til at bedømme dette tip!
Og under tippet får du så mulighed for at tildele det fra en til fem stjerner.
Hvis tippet er meget langt, og du ikke ruller ned og læser det færdigt, kan du godt
komme til at overse det med stjernerne.
Men lykønskningen foroven kan du dårligt overse.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-06-03 07:01

PS! Jeg kan se, at du har været med på kandu siden 24. april i år.
Hvis det betyder, at du har været herinde hver dag i to måneder
og stadig ikke har fået mulighed for at bedømme et tip - ja, så
synes jeg godt nok, det er lidt underligt.
Selv får jeg muligheden praktisk taget hver dag, jeg er herinde.

Godkendelse af svar
Fra : phoolan

Dato : 25-06-03 08:27

Tak for svaret Rellom. Jeg valgte at acceptere netop dette svar, fordi det forklarer, hvad man skal kigge efter - også hvorfor man evt. kan komme til at overse det. Jeg nåede i øvrigt lige netop at få lov at vurdere et tip for første gang, et par timer efter, jeg havde skrevet dette spørgsmål

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-06-03 08:35

Selv tak, phoolan.
Så håber jeg da, du fik lejlighed til at debutere som "smagsdommer"
med et rigtig godt tip.