/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sort skærm ved opstart af Win10
Fra : jesper.s
Vist : 291 gange
200 point
Dato : 23-07-16 07:24

Hej.

Jeg har installeret Win10.

Når jeg starter op, begynder den normalt, men efter få sekunder går den i stå. Derefter slukker jeg på on/off og gennemtvinger luk ned. Derefter starter jeg op igen, dette skal jeg gøre 2-3 gange, før den starter alm. op.

Hvad kan der være galt?

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-07-16 13:12

Formentlig er dt skærmdriveren, som ikke er god til win 10.
Det er ofte nu mest de bærbare, som har problem med egnede drivere til skærmen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-16 14:31

Kan den gemme på dato / klokke

Højre-klik på startvinduet og vælg enhedshåndtering.

Står det hele i en pæn lodret kolonne..................eller er der anmærkninger.

En opgradering til win 10 skal opdateres en del og det gør den selv når den har netforbindelse og er tilsluttet strømforsyning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-07-16 19:57

Dårlig disk, H klik på drevet i C - egenskaber/ undersøg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-07-16 19:57

Eller den installerer opdateringer.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 25-07-16 08:28

Ja, dato og klokkeslæt er normalt.
Enhedshåndtering viser ingen fejl.
Den er opdateret i følge Microsoft hjælp.
Drevet har jeg nu undersøgt, ingen fejl.

Det er en HP 250 bærbar.
Jeg har prøvet at opdatere drivere til skærm, men den siger de er ok.

HJÆLP!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-16 11:15

Prøv at gå til HP support
Måske kan du bruge dette:
http://support.hp.com/dk-da/drivers

Hvis du prøver at opdatere driver via enhedshåndtering kan den godt sige at drivere er ok selv om de ikke er det.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 01-08-16 09:01

Jeg har nu opdateret alle drivere fra HP.
Computeren blev meget bedre, en jeg har stadig problemer med opstart.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-16 11:57

Kig lige her:
https://www.youtube.com/watch?v=ewAqi9JGWEY

Måske kan du deaktivere programmer som ikke bruges ret meget.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-08-16 23:18

Måske skal du gå ind i joblisten og under fanen start, kan du se, hvilke programmer, Windows forsøger at starte efter boot. Det kunne være, at et eller flere af dem er unødvendige, eller at der ventede på svar fra netværket. Det kunne være programmer, der vil opdatere fra en server, der ikke er tilgængelig el. lignende.
Når du kan -"hoste"maskinen igang, tyder det på at der ventes på noget.