/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Er det i strid med god markedsføring?
Fra : molokyle
Vist : 559 gange
400 point
Dato : 10-07-16 13:06

Altså: Jeg ville gerne se Tour de France på TV2 og TV2 Sport.
Jeg har intet fjernsyn, men en go' gammel PC med internetforbindelse i stedet og ser f.eks. DR's programmer uden problemer via min projector: http://www.projectorcentral.com/Acer-H5360.htm og et dertil egnet (rullegardins-)lærred: http://www.av-connection.dk/?PGr=334

Jeg betaler derfor multimedielicens som alle andre (Ja; jeg har også en Smartphone).

TV2 kræver trods licenskroner et abonnement. På internettet TV2-Play: http://play.tv2.dk

Ok. Et sådant oprettede og betalte jeg så i mandags: 59 kr. pr. måned for TV2 og TV2 Sport. Bindingsperiode: 6 måneder.

Efter at have fumlet lidt med den anbefalede installation af MS Silverlight:

https://www.microsoft.com/silverlight/

..så: BIG SURPRICE ..& ....DISAPPOINTET !!!

FEJL: ..og to link's i teksten derunder:

1.) Fjern/afinstaller Silverligt. Geninstaller så efter anvisninger du får, når du prøver at afspille et af TV2's programmer. Du vil blive henvist til den 'rigtige' version af Silverligth, når du afspiller. Tryk F5 (opdater) i browseren, hvis klippet ikke spiller efter installationen.

LØGN ...absolut intet skete. Siden frøs.

2.) Her kan du se hvilken software Silverligth på TV2 understøtter: Windows 7 og opefter (..med undtagelse af Google Chrome og EDGE browseren i Windows 10).

FLOT ..for jeg bruger stadig Windows XP. (Dog ikke med Exporer 8, men med Opera.)

Sig mig; skal man ikke oplyse om dette forhold INDEN at kunden har (forud-)betalt og bundet sig for 6 måneders abonnement?

Er det i tråd med god markedsføring?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-07-16 13:35

Har du prøvet at kontakte TV2 for en eventuel annullering inden du brokkede dig på nettet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-16 13:46

Citat
Sig mig; skal man ikke oplyse om dette forhold INDEN at kunden har (forud-)betalt og bundet sig for 6 måneders abonnement?

Helt sikkert.
Har du ikke fortrydelses ret, det er trods alt et Netkøb og det virker ikke = penge tilbage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-16 13:47

Kan det have noget med DirectX at gøre?, mener der findes nyere udgaver til de nye styresystemer

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 400 point
Dato : 10-07-16 14:45
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-16 15:00
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-07-16 19:19

Det står et eller andet sted med småt
, hvad du hæfter for m.m.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-16 19:55

Prøv med en gratis Linux evt LUBUNTU måske den kan.

http://cdimage.ubuntu.com/lubuntu/releases/16.04/release/

Kast en anden harddisk i - Lubuntu fylder ikke så meget.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-16 20:23

Tak for svaret katekismus.
Jeg måtte meget mod min vilje gøre dette:
Citat
Anvender du Google Chrome - så prøv følgende:

- Klik på de tre streger i højre øverste hjørne
- Vælg indstillinger
- Klik på "vis avancerede indstillinger" nederst på den side, der kommer op.
- Scroll helt ned til, at du kan se en knap, der hedder 'nulstil'.
- Klik på 'nulstil'.
- Bekræft nulstil og afvent, indtil den er færdig med at køre.
- Luk Chrome browseren.
- Start Chrome browseren igen.
- Prøv nu afspilningen.

Derefter bedes du gøre nedenstående:

- Åben Chrome.
- Klik på de tre streger i højre øverste hjørne.
- Vælg indstillinger.
- Vælg "Vis avancerede indstillinger".
- Scroll helt ned i bunden og fjern fluebenet ved "Brug hardware acceleration, når det er muligt".
- Genstart chrome-browseren.

.og NU virker det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-16 20:33

Ps. Surt at man er nødt til at vælge mellem skidt og kanel:

a.) Microsoft Silverlight. (Et misfoster som Microsoft ikke længere selv vil udvikle på eller supportere)

b.) Den 'snagende' og allestedsnærværende cooperation Google.

..så mangler det bare, at man kun kan logge ind via en Facebook konto
<</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-07-16 20:36

Som du da lige kan sige det

Jeg måtte meget mod min vilje gøre dette:

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-16 08:05

katekismus -> Ja, jeg skriver; ..mod min vilje.
Nu har jeg i årevis prøvet at give Google mindst mulig opmærksomhed, men man møder efterhånden denne 'big brother' overalt. Jeg gætter på det er en af verdens allerstørste indsamlere af 'big data' om private ..og nu forærer jeg dem hele min færden via 'sladder browseren' Chrome, som forsøges listet ind af bagdøren i alle mulige og umulige sammenhænge. Jeg har godt nok slået så meget 'skrammel' fra, som det overhovedet er muligt: Log på med Google-konto, fjernet adskillige flueben som skulle 'hjælpe' mig med; stavning, søgeforeslag, 'fejl' rapportering, autoudfyldning af formularer og brugernavn/password, ..og jeg ved ikke hvad, som tilsyneladende alt sammen kræver at der sendes data til Googles servere.

Jeg kan garantere jer at Chrome kun bliver 'tændt' når der skal ses cykelløb og evt. OL. Jeg er nemlig i daglige godt tilfreds med Opera 36.0
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-07-16 13:01

Typisk: Nu har jeg haft 'ren røv' at trutte i, med Opera som standard browser og IE-Explorer 8 slået fra i siden supporten ophørte for; Windows XP Pro m. SP 3. !

Så skulle jeg have TV2-Play ..og måtte nødtvunget skifte til Chrome til dette alene.SKOD !

Jeg slog alt fra, hvad der kunne slås fra af 'sladrehanke' ..fjernede flueben "én mass" fra indstillingerne i Chrome, men jeg bibeholdt Opera 36.0 som Standard Browser til alt andet WEB.

Kørte så lige SUPERANTISPYWARE med dette resultat: http://peecee.dk/upload/view/460701

Ja, ja, ja, ...det er 'kun' tracking cookies ...men alligevel?

Lortet kommer altså fra Chrome !!!

..og så vil Kandu.dk iøvrigt heller ikke altid som jeg vil: http://peecee.dk/upload/view/460702

Det sker efterhånden temmelig ofte.
</MOLOKYLE>