/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Kan ikke køre ASP?
Fra : stk
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 12-12-01 14:16

Jeg har en applikation, der primært benytter asp. Nu skal jeg prøve den på W2K Server. Jeg har adgang til sitet, men den vil ikke vise asp siderne, kun html.

Nogle ideer?

stefan

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 12-12-01 15:30

mener du at scriptet ikke afvikles?
Har du selv sat serveren op? altså ved du om serveren understøtter ASP.

Kommentar
Fra : stk

Dato : 12-12-01 15:39

Jeg får en 'The page can not be displayed'.
Serveren er en iis lokalt på serveren. Min startside er en asp side, men hvis jeg angiver en html side, virker det fint.
Jeg ved iss understøtter asp, men det kan godt være, jeg ikke har fået 'tændt' for det? Hvor kan jeg se det henne?
stefan

Accepteret svar
Fra : deurell

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-01 16:07

Du kan godt have slået ASP fra på IIS. Jeg mener at det er et sted under det enkelte websted at du kan bestemme hvad der skal understøttes.

I øvrigt hvis du får fejlen 404 så er den nok slået fra, men hvis du får fejlen 500 er det en scriptfejl i ASP scriptet.

//Deurell

Kommentar
Fra : crha

Dato : 21-12-01 16:38

Det kan også være der er en fejl i scriptet.
Står der et sted på den side du får frem at der er fejl i f.eks. linie 67 ?
hvis der gør det er der en fjl i scriptet...
Jeg bruger selv IIS, så jeg kender det godt.

Mvh
Casper

Kommentar
Fra : stk

Dato : 02-01-02 10:21

Det er ikke en fejl i scriptet. Hele app kører fint på NT.
Jeg har ikke kunne finde en 'on/off' swith for asp ?!

stefan