/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Garmin GPS og USB i bil.
Fra : lukas2502
Vist : 479 gange
145 point
Dato : 08-07-16 11:07

Jeg kører af og til i en bil hvor den eneste mulig for strøm tilslutning er USB. Til at oplade en ipfone virker den. Men når jeg tilslutter min GPS viser den kun det samme som når jeg tilslutter til min PC. Dvs. at jeg ikke kan bruge den til at navigere med, kun til at lade op. Som standard ladestik er det et cigartænderstik, som jo både kan lade op, og GPSen samtiddig, hvem kender en brugbar løsning.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-07-16 11:13

Uklart formuleret og så hører det heller ikke til i denne gruppe, der drejer sig om regnskabsprogrammet Navision.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 08-07-16 11:51
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-07-16 13:19

Citat
Du kan bruge en USB adapter til cigarstikket.

Jeg kører af og til i en bil hvor den ENESTE mulighed for strøm-tilslutning er USB.
Når jeg tilslutter GPSen ved hjælp af et USB kabel, viser den kun det samme som når jeg tilslutter til min PC. Dvs. at jeg ikke kan bruge GPSen til at navigere med. Den kan kun at blive ladet op.

Som standard ladestik til GPSen er der et cigartænderstik, som jo både kan lade op, og GPSen kan bruges samtiddig. Men som ikke passer til et USB stik.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 08-07-16 13:27

Beklager jeg har ikke forstået spørgsmålet

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 145 point
Dato : 09-07-16 01:31

Hej

Find en USB forlængerledning og klip ledningerne over, som er tilsluttet de 2 midterste ben på stikkene, så det kun er de 2 yderste, der er tilsluttet de 2 ender af ledningen.

Problemet er, at Iphone SKAL have strøm på disse ledninger for at oplade, mens andre apparater tror de er tilsluttet en PC, hvis der er strøm på disse.

Mvh
Civic

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-16 09:07

Det er noget mystisk. Jeg kender ingen biler,som ikke har et "cigarettænderstik"

Det er standard for tilslutning af diverse apparater. Min bil er endda født med 3 stk,hvoraf det ene er i bagagerummet.
da man ikke mere bruger dem til tændere, kan de være anbragt lidt af vejen på sjove steder ,ofte nede i midterkonsollen eller bag et låg.

Led lidt i den bil, så vil du sikkert finde det rigtige stik.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-07-16 11:20

Brug den ledning, som fulgte med GPS'eren, så er dit problem løst!

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 09-07-16 19:34

Tak for svaret CiviC.
Måtte lige prøve efter på min PC, og NU LADER DEN!

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-07-16 19:46

Det var godt det lykkedes