/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kuhr familie fra Skals omegn
Fra : svendgiversen
Vist : 489 gange
145 point
Dato : 29-06-16 19:41

Min kones søn har lige boet på Fuglebjerg Kro,
og der mødt og talt med en Kuhr værtinde,
der stammer fra et sted, kun ca. 4 km fra min hjemby Skals.

Hun er nok lidt yngre end jeg, der er født i 1943,
og umiddelbart siger slægtsnavnet Kuhr mig ikke noget.

Nogen, der kender Kuhr slægten, nabobyen/stedet, og familiens relation til Skals?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-16 20:47

Vist Kirsten her:

https://plus.google.com/106581513747872782865/posts

Men Løvel er lidt længere øst for Skals??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-16 21:09

Noget tyder på at Kuhr stammer fra Tyskland, måske lidt dansk, fra Slesvig?
Og dem har vi ikke mange af i Skals.

"
Viborg, Nørlyng, Viborg Købstad, Viborg Købstad, Store Sct. Pederstræde 20, matr. nr. 414, 437-F4, FT-1880, D3786

Johannes Kuhr 51 Gift S?? Vorre Sogn, Schlesvig
Dorthea Marie Kuhr 37 Gift hans Kone Viborg
N. Cathrine Magrethe Kuhr 14 Ugift deres Datter Viborg
Hans Henrik Kuhr 12 Ugift deres Søn Viborg
Johanne Dorthea Kuhr 7 Ugift deres Datter Viborg
Frederikka Maria Kuhr 4 Ugift deres Datter Viborg

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 145 point
Dato : 29-06-16 21:20
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-06-16 21:36
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-16 21:40

Mystikken breder sig, Kvols ligger mindst 10 km, ikke øst. men sydvest for Skals.

Bag ved Vorde kirke, som vi tydeligt kunne se fra min hjemegn,
og når det regnede i Kvols, sagde min far, så får vi også snart regn, og det passede.

http://www.skovlade.dk/getperson.php?personID=I1001&tree=tree1

Efter Løvel og Låstrup, nu Kvols?
Låstrup er den der passer bedst med de kun 4 km??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-16 12:54

Her ser man afstanden til Løvel med måske en bror, noget større end 4 km?

http://www.krak.dk/f/bent-kuhr:66828271/8830-tjele

Nabobyen Låstrup er tættere ved, mens Kvols er længere væk...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-16 15:37

Jeg har nu ringet og talt med Kirsten Pedersen på Fuglebjerg Kro, og hun stammer fra Løvel,
hvor hun stadig har en bror, Ole Kuhr.

Hendes far hed Johannes Kuhr, men det var hendes farfar Chresten Kuhr,
det indførte navnet Kuhr og han boede i Kvols, så katekismus var igen tæt på.

Kirsten vil måske forske videre i sin Kuhr familie, og jeg anbefalede kandu.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-07-16 15:18

Tak for svaret katekismus.