/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pose-Støvsuger.
Fra : Mosebaek
Vist : 702 gange
200 point
Dato : 24-06-16 22:13

Vores gamle posestøvsuger, AEG Vampyr 1700 W, har slugt sin sidste nullemand. Den lød pludseligt, som en kædesav.

Har i et bud, på en afløser?? Stadigvæk en med pose. Har kigget lidt rundt.
Men studset over, at mange af dem har nogle små motorer. (Energi klasse). F.eks. en Philips FC8721/09 Performer, på kun 650 W.

Kan sådan en størrelse være effektiv, i en alm. husholdning ?? Mest hård gulve, men også gulvtæppe.

Erfaringer modtages med tak.

M.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-06-16 22:28

Nilfisks gamle altæder havde en motor i cirka den størrelse (700 Watt), så sagen burde være i orden.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 210 point
Dato : 24-06-16 23:12
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-06-16 23:15

Jeg har positiv erfaring med Nilfisk,
http://www.billigkoste.dk/produkt/1_Nilfisk_VP_300__.htm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-06-16 12:15

Det er helt vildt med 1700 Wtil en støvsuger. Det tyder på en dårlig konstruktion med en billig motor.

Det er ved adskillige test vist at støvsugere med moderat effekt , kan suge mere effektivt en noge med stor effekt.
Det afhænge bl. a. af turbibehjulets størrelse og udformning, samt filterets kvalitet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-16 13:32

Citat
Nilfisks gamle altæder havde en motor i cirka den størrelse

Jeps, min mormors gamle GA 70 som jeg har brugt i 20 år, dog kan jeg ikke finde papirsposer til den mere samt slange og gulvmundstykke er slidt op, disse originale dele er butikkerne også udgået for.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-16 15:35

Vor søn her en "Miele Complete C2 Celebration PowerLine", som han er glad for. Men jeg kan ikke rigtig finde den nogle steder. Måske "moderniseret", og derved fået nyt navn.

Citat
Jeps, min mormors gamle GA 70

Den havde vi også, i en lang årrække. Jeg har malet bil, med sådan een. Jojo....man stak slangen ned i toppen, så blæste den. Ekstraudstyr: Et org. glas, nok 0,7 L, med en dyse øverst. Der var endda tre forskellige størrelser. Nok ikke noget en auto lakerer ville bruge. Men i lun vejr, og lidt øvelse i at holde afstand til emnet, så gav det såmænd et hæderligt resultat, på en gammel bil.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-06-16 16:36

Du kan læse om nye modeller i Miele her
http://test-støvsuger.dk/miele-complete-c2-ecoline/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-06-16 18:25

Jeg har en tør/våd suger fra H Nyborg som snart er 15 år gammel og den kan virkelig sluge skidt og vand - og den kostede ikke en formue, de har den dog ikke mere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-16 20:05

Vi havde en god Miele støvsuger, da min kone stadig levede,
så, da hun blev syg, fik vi naboens rengørings kone til at hjælpe.

Men hun gik ind og lånte naboens Dyson,
så købte jeg den dyreste Dyson til hende,

som min nye kone her i mit nye hjem ikke vil bruge,
hun foretrækker sin gamle Miele.

Altså Miele indendørs, Dyson, uden poser, kun til bilen...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-06-16 21:18

NILFISK - hvad ellers?
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-06-16 15:51

Tak for svaret katekismus.

Altid vanskeligt med accept. Men det blev katekismus, som har gjort sig store anstrengelser.
Men tak til alle.

Det blev en Miele Complete C3 Celebra. Så jeg tror vi bliver godt sugende.

Vh. M.