/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Nationale test i dansk
Fra : kondivand
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 04-06-16 19:11

Er der nogen, der ved, om der findes tidligere nationale test for 6. eller 8. klasse tilgængeligt på Internettet?

Har et barn, der gerne vil øve sig ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-06-16 20:01
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-06-16 20:07
Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 08-06-16 09:25

Tak for linkene, men det ville være rigtig godt, hvis jeg kunne finde nogle af de nationale test.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-06-16 15:51

Det lader sig vist ikke gøre, medmindre det går igennem dit barnslærer?

Dette er godt nok skrevet for længe siden
https://ing.dk/blog/fjern-tavshedspligten-omkring-de-nationale-test-i-folkeskolen-120803

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-06-16 18:07

Måske noget der kan bruges her?
http://webproevertildansk5-6.gyldendal.dk

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 25 point
Dato : 08-06-16 19:39
Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 21-06-16 10:03

Det tyder på, at det er "umuligt" at opdrive de nationale test med mindre man arbejder på en skole.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 12-08-16 23:02

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : KarenHN

Dato : 27-01-17 18:21

Kondivand.
Det er jo godt nok længe siden nu, men det link du fik allerførst (demo testogprøver.dk) er det link du skal bruge, hvis din søn skal øve sig i de nationale test. Det er fuldkommen det samme som selve testen i hvert fald i dansk 2. og 4. klasse. Hvorfor var du ikke tilfreds med dette link?