/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk fordelerboks
Fra : tinolarsen
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 01-06-16 22:05

I mit teknikskab hvor mit internet kommer ind i huset (har bredbånd via kobberkabel), sidder der en fordelerboks ala denne: https://www.greenline.dk/k/elartikler/diverse-elartikler/netvaerk-tele/p/actassi-montageboks

Den har forbindelse til 4 værelse i huset, hvor jeg kan få internet igennem via kabler.

Hvis jeg nu skifter til andet internet som kommer ind i huset via antennestikket, som sidder i stuen, kan jeg så sende internettet den anden vej fra stuen og ud i fordelerboksen, og derfra videre til fx kontoret...

Som jeg ser det, så skal jeg jo have et kabel som går ind i 2 stik i den boks jeg har i teknikskabet..

Er det muligt og få internettet den vej?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-06-16 23:44

Du skal brugen en router som sætte i stuen, fra routeren skal du bruge et patchkabel til stikket i væggen så skal du tage et patchkabel og sætte det i stikket (som kommer fra stuen) og sætte det i en switch som du placere i skabet her tager du så et nyt patchkabel fra switchen og ind i stikket til kontoret og fra switchen til stikket(værelset) osv.

Routeren sender så internetet ud til switchen og switchen fordeler så signalet ud i de andre stik

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 13-06-16 12:22

Men hvis jeg kun skal have net fra stuen til kontoret, så behøver jeg vel ikke en switch? kan jeg så ikke bare føre et kabel direkte i den motageboks jeg har.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-16 18:53

Så tager du et kabel og sætter i stikket der kommer fra stuen og patcher sætter kabler i stikket til kontoret

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 23-06-16 13:18

Tak for svaret rotw.