/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Online bestilling---hvordan--hjælp
Fra : Peter2412
Vist : 305 gange
50 point
Dato : 24-06-03 16:08

Hejsa Alle,

jeg står og skal lave en hjemmeside hvor man kan online bestille mad, for at være nærmere bestemt pasta/pizza/og andre retter.
Jeg har set forskellige steder at det kører fint, og ønsker at lave dette---

Så er det store spørgsmål, hvordan gør jeg dette????

Det skal være "sådan" at de klikker af i et felt, evt. skriver et nummer, også mulighed for at klikke af i et felt for yderligere ønsker... samt deres adresse skal kunne være med, og der skal være mulighed for at tjecke for at folk ikke misbruger dette, altså tjecke om adressen er lovlig( eks. himmerlandsvej 999999, 2 sky th) skulle ikke komme igennem til os???

Håber på hjælp fra alle mine medmennesker.

/Peter

Kommentar
Fra : mbuur

Dato : 24-06-03 16:31

Du har hvad du skal bruge, hvis du kigger på http://www.dandomain.dk/
Her kan du også lade kunderne betale med dankort, og så skal de nok opgive rigtig addresse, når de har betalt!

Kommentar
Fra : Peter2412

Dato : 24-06-03 16:52

Hej mbuur.

Jeg kan godt se opbygningen af siden hos dandomain, men jeg skal jo selv lave sådan en, så jeg er lidt på bar bund-hvad angår dit svar.

venligst uddyb lidt, evt. men hvilket program/koder jeg skal bruge for at lave sådan en side....
/Peter

Kommentar
Fra : mbuur

Dato : 24-06-03 17:19

Det kommer jo an på din baggrund, hvilken kendskab har du til web programmering. Kender du html, asp, nogle af script sprogene? Kender du til ssl og sikre betalinger over nettet?
Du skal jo have en hvis baggrund for at lave en sådan side, det er jo ikke bare dine private dagbog eller billeder du skal vise!
Hvis du er på helt bar bund, så gå til http://www.html.dk/ som er en guide på begynderniveau til webudvikling
Held og lykke!

Kommentar
Fra : Peter2412

Dato : 25-06-03 09:10

Hej igen mbuur,

Nej, jeg kender ikke det helt store til web-programmering, eller SSL, betaling osv, men det kan vel læres med hjælp fra de rigtige bøger eller personer.

Findes der andre sider end www.html.dk som er værd at kigge på??
/Peter

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-03 11:02
Kommentar
Fra : mbuur

Dato : 25-06-03 11:02

hvornår er deadline, for hvis det er inden for det næste halve år, så får du nok brug for noget hjælp udefra!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-03 11:04
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-03 11:15
Kommentar
Fra : Peter2412

Dato : 25-06-03 13:39

Hej Manse9933

Det vil jeg lige se på....det er da noget jeg kan bruge til noget

/Peter

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-03 13:46

Ja der er lidt at lege med.

Manse

Godkendelse af svar
Fra : Peter2412

Dato : 25-06-03 16:31

Tak for svaret Manse9933, points til dig.
/Peter