/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Alternativer ifm salg af særligt sommerh
Fra : susanne72
Vist : 417 gange
200 point
Dato : 09-05-16 14:34

Mine forældre har deres fritidshus til salg. De har boet der i snart 40 år, og de seneste 20 som helårsbolig, hvilket huset bærer præg af mht funktionalitet og bekvemmeligheder. Det er altså ikke et ordinært sommerhus, og prisen er for området lidt dyrere, men er et virkelig godt køb. Det har været til salg via mægler i et års tid, men vi tænker, om målgruppen for netop dette sommerhus nåes af andre veje. Måske skal vi annoncere det i lokalaviser i områder hvor folk typisk bor i lejlighed og har lidt flere penge, men ikke nødvendigvis kigger efter deres nye sommerhus Horsnherred. Boligen ligger i Vellerup Sommerby som er et utrolig dejligt område med ordnede forhold, asfalterede veje, renovation, Grundejerforening, snerydning etc og naturligvis fred og ro og tæt på vandet. Er der nogen der har erfaringer eller utraditionelle forslag til at vifte potentielle købere om næsten med denne perle? Vi vil ikke af med mægleren, men mere skabe en interesse af andre veje.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-05-16 15:17

Lav en bunke flyers, - og smid dem i postkasserne hos alle beboere i hele området.
Der er jo mulighed for, at de andre som bor i området lige kender nogen, som har lyst til at bosætte sig dér, hvor alle de andre beboere også synes er dejligt.
Der må ikke stå for meget på disse flyers, det gider folk ikke at læse, - men bare perle til salg, og mobilnummer-nummer, og hav så en god indlært forklaring parat til, når der kommer et opkald eller en sms.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 09-05-16 15:26

BOLIGPORTALEN.DK
HAR OGSÅ EN AFDELING HVOR DER SÆLGES HUSE.
HVAD MED AT PRØVE DER, JEG MENER DET ER GRATIS FOR SÆLGER OG KOSTER 29 KR FOR KØBER AT FÅ SÆLGERS TELF NR ELLER ADR.

HELD OG LYKKE MED DET.
MVH AG112

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-16 15:52

Det dyreste af de ca 48 der er til salg i Vellerup Sommerby koster i dag 3,2 million kr og det billigste koster 450.000 kr. så hvis du skal sælge skal grunden være stor og det skal på grund af de store oversvømmelser der har været i både isefjord og roskilde fjord ligge forholdsvis højt, ikke som det til 3,2 mill der ligger i vandkanten, hvad med planerne om vandafledning i forhold til regnvejr så oversvømmelser undgåes og hvem skal betale for fremtidssikringen af området?
Der er mange hvisser!
Mvh,
MV2

Kommentar
Fra : susanne72

Dato : 09-05-16 16:06

@Modersvilje, du har researchet

Prisen er 1,285, og oversvømmelse er præcis her ikke et issue

Men du har ret, og gode indspark. De kan måske bruges til en flyer som Ammmitz foreslår, dog tænker jeg ikke de skal omdeles i nærområdet, men måske snarer dér hvor evt købere kunne forestilles at bo. Nogen bud på dette?

Hvor langt væk køber gennemsnitsdanskeren (sjællander) mon typisk et sommerhus? Måske skal vi ud med flyers i Roskilde eller til lejligheder på Frederiksberg?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-05-16 16:34

Eller måske skal du alligevel finde en mere effektiv mægler,
her hvor jeg bor nu, har vi en ret doven ejendomsmægler, og huse er til salg i flere år.

Selv solgte jeg mit hus på kun tre uger i Sønderborg,
med hjælp fra Real, der har den hurtigste omsætnings hastighed her i Sønderjylland.

Så hvis Real også er operativ på Sjælland,
prøv at få dem til at sælge dine forældres sommerhus.

Og om alternativer, flere huse her ved Flensborg Fjord kan ikke sælges,
de er for dyre for almindelige danske indtægter.

Men så lejes de ud og ofte bliver lejerne så glad for at bo der, at de køber huset.
Så evt. begynd med at leje det ud...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-05-16 17:58

Reguler prisen i forhold til udbud og efterspørgelse - så skal køberne nok komme og husk at de som køber det kun kan benytte det som fritidshus uanset faciliteter.
Jeg taler ud fra de erfaringer jeg har med salg af vores fritidshus.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-05-16 19:17

>i forhold til udbud og efterspørgelse,
og hvad er så det i dit område?

Jeg har spillet golf med en gammel Sjællænder, der solgte sin milion villa der og flyttede hertil,
han købte billigt en andels lejlighed i "Rynkeby", de gamle i Augustenborg, ikke på Fyn,
for under en halv million. Sidste år blev lejligheden neden for sat til salg for en krone.

Så det med udbud og efterspørgsel, er vist ret variabelt??

Her hvor vi bor sælges pæne, gamle, huse typisk for et par millioner,
så bliver de revet ned og erstattes af grimme ørken forter,
der mangler kun kanonerne...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-05-16 21:17

Benyt også
Twitter og Facebook og få venner og familie på Facebook til at dele.

Godkendelse af svar
Fra : susanne72

Dato : 29-05-16 21:33

Tak for svaret modersvilje.