/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Thunderbird og Gmail
Fra : o.v.n.
Vist : 609 gange
400 point
Dato : 06-05-16 11:50

Jeg har hjulpet med at sætte Thunderbird op til at modtage mails fra Gmail, men kan ikke logge på,
når vi går ind på Gmail i brugerens browser kan vi læse en mail: Et login forsøg blev forhindret - en usikker app har forsøg at logge på Gmail.
Thunderbird er i nyeste udgave og jeg kan ikke finde en indstilling i Gmail hvor jeg kan tillade Thunderbird, indtil videre har jeg sat Windows 10s indbyggede mail app til at modtage fra Gmail, den bliver ikke betragtet som usikker men brugeren vil hellere bruge Thunderbird til alle sine 3 mail konti.
Hvordan løser jeg problemet?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 410 point
Dato : 06-05-16 12:09

Du skal ind og give mindre sikre app adgang til gmail kontoen

Citat
Giv mindre sikre apps adgang til din konto

Google kan blokere loginforsøg fra nogle apps eller enheder, der ikke benytter moderne sikkerhedsstandarder. Da disse apps og enheder er nemmere at bryde ind i, blokeres de for at holde din konto sikker.

Her er nogle eksempler på apps, der ikke understøtter de seneste sikkerhedsstandarder:

Appen Mail på din iPhone eller iPad med iOS 6 eller ældre
Appen Mail på din Windows Phone 8.1 eller ældre
Visse e-mailklienter på skrivebordet, f.eks. Microsoft Outlook og Mozilla Thunderbird

https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=da

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-16 15:07

Tak for svaret Klaudi. der er altså en indstilling som tillader mindre sikre app, den havde jeg overset

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-05-16 16:33

velbekomme, ja jeg bøvlede os en del med den da jeg skulle tilføje gmail til Thunderbird, det er egentligt mærkligt at den betragtes som usikker app!