/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Billedorganisering
Fra : okjk
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 06-03-16 09:28

Hej - jeg søger et alternativ til picasa som jeg bruger nu. Det er primært til at organisere mine billeder med, og ikke så meget til at redigere og ændre på billederne. På mange måder er det tilstrækkeligt med de muligheder picasa tilbyder - men jeg er aldrig blevet "gode venner " med programmet. Jeg synes de fleste gratis programmer der nævnes mest omtaler mulighederne for redigering - men som sagt er det mest til organisering selvom man jo godt må kunne ændre lidt. Er der noget der kan anbefales - helst hvor man ikke først skal tage en mindre uddannelse. På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-16 09:52
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 06-03-16 11:13

Personlig er jeg ikke gode venner, med programmers firkantede organisation.
Og har nu valg at rename filnavn til år-mdr-dag klokken efterfulgt beskrivende ord.
Så med alle billeder i stak, har jeg nemt ved at finde billederne med standard stifinderen...
Det virker fint for mig.

NB: Jeg skal dog være forsigtig med at copy-paste >> 100MByte på en gang, da jeg risikere at windows 7 filoversigten går i udu, og jeg må kører "recovery program", for at kunne finde filer på ny.

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 06-03-16 11:18

Tak for svaret Klaudi. Det ser ud til at det lige er det jeg har brug for. Jeg havde nemlig som du henviser til via linket - set at picasa lukker ned - så det passer mig fint at pensionere det nu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-16 19:25

velbekomme