/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Priser på bredbånd
Fra : TEAS
Vist : 417 gange
50 point
Dato : 06-03-16 03:38

Prisene på bredbånd er skruet helt op til månen.
Om du skal have 20Mbits/s eller 100Mbits/s
Det tekniske koster det samme,og det er en malkeko af
internets brugerne..
Wahoo 500Mbits/s op og ned 999,00Kr Pr.Md.
Jeg har hørt at det er svindel om det er rigtigt ved jeg ikke
men prisen er alt for høj.
Gør oprør og tryk priserne ned til den rigtige pris
mvh
Teas

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-03-16 08:08

Og god weekend

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 06-03-16 09:03

Wahoo 999.00kr pr mdr. hvor har du dog set den pris henne.

Har lige fået tilbud på yousee 500 Mit/b 199.00kr efter 3 mdr 299.00kr

Prosat

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-03-16 09:05

De er sgu da raslet ned,, det samme med mobilpriserne.
Folk fokuserer på prisen alene og ikke det at udbyderne har skruet op for hastigheden uden at sætte prisen op

Hvem i alverden har brug for 500 mbit, jeg har det vældig fint med 50 og havde det også da jeg startede med 10, det er en opgradering YouSee foretog og så blot meddelte mig at det ikke kostede mere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-03-16 09:16

Man skal også tænke på at det ikke nødvendigvis er hastigheden den er gal med når der er flaskehalse, men pres på meget brugte servere
SKAT åbner flere linier om en uge når årets skatteopgørelse kommer grundet at der kommer mega voldsomt pres, så i det tilfælde kan det være totalt ligegyldigt om man prøver at gå ind via en mobilteleforn eller en 500 mbit forbindelse, og SKAT betaler jo også til en udbyder for den ekstra høje hastighed i perioden hvor der er brug for det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-16 11:22

Citat
Wahoo 500Mbits/s op og ned 999,00Kr Pr.Md.
Mon ikke du kikker på deres pakker der også indeholder Netflix og Viasat.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 06-03-16 12:12

Det er ikke altid at eksempelvis TDC - Play lever op til den gnidningsfrie tv-transmision der er mange en fodboldkamp hvor billedet fryser i skudøjeblikket og lyden fortæller at der er mål!
så er det ligemeget om jeg bruger Tablet eller 50MB fibernet det hakker og sprutter alligevel!
I går var den helt gal selv cnn frøs!
Men det er nok min nye Visien pc´s grafikkort der er en mandags udgave!
MVH
MV2

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-03-16 13:16

Citat
Det er ikke altid at eksempelvis TDC - Play lever op til den gnidningsfrie tv-transmision

Prøv med et rigtigt TV og rigtigt TV signal.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 06-03-16 14:04

Jeg har TDC home trio og en gang imellem vil en af os se noget andet end det der kører på alm tv så ville det være rart at kunne se en kamp i play og det er ikke specielt godt - jeg har godt nok et lille hd530 grafikkort men det burde kunne vise levende billeder, og alle siger at det er den anden der fejler tdc siger at det er pc fejl og vision siger at tdc´s streaming er dårlig - når man udbyder tvplay så må man forvente run på visse programmer og kunne klare presset på disse - dette er ikke tilfældet selv om vi betaler 800 pr måned for tv fastnet og 50/10 fiberbredbånd og så er spørgsmålet: Hvad er billigt?
MV2

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-16 15:07

Vi betalte sidste år 443 kr pr måned for: TDC TV Lille og Fastnet,
hertil 109 kr. for min kones mobil, selv har jeg Telmore til kun ca. 30 kr. pr md.
Da jeg ville flytte min kones mobil til Telmore kunne jeg pludselig nøjes med 60 kr. pr. md.

Nok ikke bredbånd, i hvert fald ikke særlig hurtig,
men lige nu ned graver SE, der har købt Stofa, fibernet her på vejen.

Jeg har før haft Stofa Net og var godt tilfreds,
er der nogen der ved hvad det vil komme til at koste?

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 08-03-16 05:19

Jeg har selv Stofa 20/2 det virker fint Selv når jeg ser film er der 100% i orden.
Men prisene på Mbits/s er helt tosset
Om du modtger 10Mbits/s eller 1000MBits/s koster det samme at sende afsted frem og tilbage.
Det er en pengemaskine uden lige.Vi bliver taget i røven af udbyderne.
Og det må vi gøre noget ved
mvh
Teas

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-03-16 10:03

Citat
Det er en pengemaskine uden lige.Vi bliver taget i røven af udbyderne.
Og det må vi gøre noget ved

Det må du jo så gøre, men husk på at der kuner slutbrugerne til at betale for infrastrukturen med nedgravede kabler og tilhørende teknik, oven i vedligeholdelse og administration.