/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke komme på Windows Live mail
Fra : Gin
Vist : 487 gange
50 point
Dato : 17-01-16 12:32

Min Windows Live Mail 2011 har virket upåklageligt i masser af år, hvor jeg har brugt det samme kodeord. Når jeg nu starter den op, kommer der en lille boks med brugernavn og kode. Når jeg trykker på anvend, kommer den og siger at der er fejl:

"Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen. Der blev angivet en forkert adgangskode. Næste gang du sender eller modtager meddelelser, bliver du bedt om at angive dit brugernavn og din adgangskode til denne konto.

Serverfejl: 0x800CCC90
Svar fra server: -ERR Invalid login or password
Server: 'pop.aliceadsl.fr'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC92
Protokol: POP3
Port: 110
Sikker (SSL): Nej"

Jeg gik så på nettet for at finde en løsning på problemet, men de ting jeg fandt, hjalp ikke spor.

Findes der en løsning der kan bruges, vil jeg blive glad.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-16 13:28

Slet kontoen og opret en ny med de samme indstillinger, jeg ved ikke hvorfor men det hjælper en gang imellem

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 17-01-16 15:27

Hvad sker der så med ens mails - forsvinder de ikke? og hvordan gør man dette?

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 17-01-16 17:03
Kommentar
Fra : Gin

Dato : 17-01-16 18:18

Tak for linket, palleby, men desværre kan jeg ikke bruge det, idet min mail ikke bruges med noget andet, men kun er et rent mailprogram Windows Live mail.

Fortæl mig hellere, hvad jeg skal gøre med de mails jeg allerede har, så de ikke forsvinder, hvis jeg skifter kode eller brugernavn.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 18-01-16 00:39

Du skal ikke skifte navn og kodeord men slette den konto du har, opret en ny konto med samme navn og kodeord, dine mails og adresser forsvinder ikke ved den manøvre men du kan for en sikkerheds skyld tage backup før du sletter kontoen,
Det er kun din e-mail konto du skal slette - ikke hele programmet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-16 00:45

Du skriver ikke hvilken udbyder der leverer dine mails, er det TDC så har de en mail support som reparere fejl i opsætningen:
https://kundeservice.tdc.dk/tdc-mail/installation-og-opsaetning/mailsupport/mailsupport
jeg har ikke hørt om andre udbydere som tilbyder et program som kan rette fejl i opsætning

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 18-01-16 08:37

Tak for svarene. Jeg bor i Frankrig og har en fransk udbyder. Jeg vil prøve at følge dit svar og slette den konto jeg har efter at have lavet en back-up. Håber det virker....

Godkendelse af svar
Fra : Gin

Dato : 18-01-16 13:13

Tak for svaret o.v.n.. Jeg gik ind og lavede back-up af min mail og lavede derefter en ny konto. Kom så igen på Windows Live Mail, og smed så den overskydende konto ud, uden at miste de mails, der var der.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-16 13:25

Tak for accept, jeg håbede at det kunne løse dit problem men vidste ikke om det hjalp for dig, jeg har selv prøvet og her blev problemet løst - af en eller anden mystisk grund