/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kreditforening
Fra : omahexen
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 14-01-16 08:57

Har lige fået min opgørelse fra Realkredit.Der står,pantebrevsrestgæld-obligationsrestgæld-kursværdi.Hvad betyder disse tal,også ved et evt.salg ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-01-16 15:55

Det afhænger af om du har kontantlån eller obligationslån

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-16 19:22

Jo nu skal du høre.

Du har 2 slags gæld på samme papir i din Kreditforening.
Vælger du at lade lånet køre i fuld længde er det, det beløb/gæld, som står på Pantebrevsgælden, du skal gå ud fra.

Vælger du at indfri lånet - f.eks. ved salg, er det beløbet på Obligations-restgælden der er gældende.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 16-01-16 09:13

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.