/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lave Quicktime om til Mediaplayer
Fra : qviim
Vist : 401 gange
50 point
Dato : 22-06-03 23:02

Goddaw...

Jeg har et lille problem: Jeg har et digitalkamera som kan optage film, men der er bare det lille problem at det er i Quicktime format... Jeg ville høre om der er nogen der kender et program så jeg kan lave filmene om fra QT til MP???
Det er mest fordi jeg gerne vil sende filmene til venner og andet godtfolk og det er ikke alle der har QT, så det ville være meget nemmere hvis det var i MP....

PÅ FORHÅND TAK!!!!

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 23-06-03 08:04

Har du ME eller XP, så er det MovieMaker der kan.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-03 08:34
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-03 08:43
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-03 10:21

Eller denne : http://tucows.tdconline.dk/preview/300544.html
BEMÆRK ShareWare -> udløber efter 30 dage.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-03 12:07

Dette software kan måske hente film direkte fra dit kamera og lave dem til
windows medie filer

http://www.webattack.com/get/capturepad.shtml

CapturePad

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 25-06-03 18:13

Hej qviim, kom med noget response!
Hvis det er QuickTime (qt) files, så skal du bruge RAD-Tools til at omforme dem til AVI og defra bruge et program der omformer dem til MPEG. Det kan de fleste modtage, også med WindowsMediaPlayer.
Da du ikke har svaret på dit eget spørgsmål, går jeg ud fra at du har Win95/98/2000, som er ikke særlig MultiMediaMindet og derfor skal du søge på nettet efter nogle programmer der kan konvertere dine filer.
Husk også at ha' de rigtige codec'er til dit kamera, men de burde være på den medfølgengende software.
De fleste digitalkameraer laver AVI-movies og så skal du søge, f.eks hos google, efter AVI2MPEG.
Håber det hælper og held og lykke med dit nye digitalkamera!

PS: Grunden at jeg skrev dette om MovieMaker er at det er så nemt at klippe filmsekvenser sammen, blande lyd i og gemme det hele som WMV (WindowsMediaplayerVideo), som er standardformat til MediaPlayeren.

http://www.claus.arndt.hjem.wanadoo.dk/train/train.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-03 18:23
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:05

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-06 21:40

Kunne du bruge kommentarerne til noget?

Jeg hopper nemlig af her ,-)

</MOLOKYLE>