/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Startproblemer med Ciao
Fra : Claus999
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 22-06-03 22:40

Hej.. Jeg har en Vespa Ciao. Jeg kan overhovedet ikke få gang i den. Når jeg prøver at få den starter, tager motoren kun ved en gang imellem og tændrøret bliver overhovedet ikke fugtigt.. Hvad kan det være??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-06-03 22:43

får den nok benzin ? løber der ordentligt benzin igennem benzin slangen ? prøv evt. at rense din kaburator !

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 22-06-03 22:47

Der løber benz igennem slangen og jeg har renset kaburatoren. Hvad så???

Kommentar
Fra : dfm

Dato : 22-06-03 22:56

Er der gnist på tændrøret?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-03 10:12

Da jeg havde en Ciao i 1978 løb jeg ind i samme problem. Det var tændspolen som var utæt. Jeg afmonterede og rensede den. En hårtørre og lidt silikone fixede det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 23-06-03 11:57

Jeg tror ikke det er tændspolen, for problemet er opstået lige efter at jeg har skiftet motor. Kan det være noget med koblingen, for den siger også lidt mærkeligt.

Kommentar
Fra : dfm

Dato : 24-06-03 01:38

tager motoren ved når du trækker den? Det er nok ikke din kobling, gå alle dele igennem, en ad gangen. Og bliv så ved med at tjekke om den kan starte, så udelukker du de forskellige muligheder for fejl.. Men start med at tjekke gnist på tændrøret, det kan meget muligt være dit tændsystem der defekt.

Kommentar
Fra : Xantos

Dato : 24-06-03 13:59

Goddag!
Jeg har et lille tip til dig hvis du vil tjekke om du kan få den startet. Det du skal gøre er at tage en ganske almindelig sprøjte og suge lidt benzin op i. Bagefter tager du tændrøret af og sprøjter benzinen ind hvor tændrøret skulle ha' siddet. Lige efter det er gjort, skynder du dig at sætter tændrøret på plads inden benzinen når at løbe ud. Prøv så at starte den ved at træde et par gange på kickstarteren. Går knallerten igang og dør ud efter et kort stykke tid, kan du være sikker på at den nok skal komme til at køre.
- Alt dette kræver selvfølgelig at din knallerter har kickstarter!

Håber du kan bruge det....

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 24-06-03 19:38

Jeg har prøvet med nyt tændrør, men det hjælper ikke. Motoren tager overhovedet ikke ved når prøver at få den i gang.. Hvad kan det så være???

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 26-11-03 12:09

Det er din karburator!!!

Skrug karburatoren af. skrug svømmerhuset af, skrug den lille sølvfarvede skrue ud, og jens hullet i skruen med trykluft, eller et eller andet du kan stikke ind i.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:05

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-06 21:40

Kunne du bruge kommentarerne til noget?

Jeg hopper nemlig af her ,-)

</MOLOKYLE>