/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
clone fjernbetjening
Fra : jensviggo
Vist : 351 gange
200 point
Dato : 25-12-15 12:56

Jeg har TDC TV og en fjernbetjening. Jeg har Grundig TV og en fjernbetjening, altså to fjernbetjeninger, kan jeg på en eller anden måde styre begge dele med en af de to fjernbetjeninger, eller evt. mobiltelefonen?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-12-15 13:51

Næppe med de to fjernbetjeninger. Men der findes en del universelfjernbetjeninger som uden tvivl vil kunne programmeres til at kunne betjene begge.

Om din mobiltelefon vil kunne programmeres til det må du se i manualen til den om det overhovedet kan lade sig gøre. Fjernbetjeninger til TV m.m. anvender normalt infrarøde stråler til at overføre informationer med, og det mener jeg ikke at der er så mange mobiler der kan.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-12-15 17:57

Prøv at kikke på Logitech Harmony, de kan betjene flere apparater på én gang. Programmeringen er forholdsvis enkel, de håndterer stort set alle apparater.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-15 00:02
Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 200 point
Dato : 26-12-15 00:25

Jeg har søgt lidt på Google Play for at finde en app til din mobil så den kan fungere som en fjernbetjening. Den første link er til en app som kræver at dit TV m.m. kan fjernbetjenes via WIFI. Nærmer forklaring kan du finde på siden. Den anden app kræver at din mobil har en såkaldt "IR blaster".

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ZaraDesigns.remote
https://play.google.com/store/apps/details?id=codematics.universal.tv.remote.control

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-16 07:55

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.