/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
prisgaranti på batterier?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 450 gange
110 point
Dato : 21-11-15 21:33

Jeg bruger en hel del ganske almindelige batterier og det er en dyr sag i længden. Er der nogen der er stødt på begrebet "prisgaranti" på nettet eller tror I det vil være billigere generelt at købe dem i f.eks Tyskland bor jeg relativ tæt på?
PS: Hvilke mærker har I god erfaring med til brug i f.eks lommelygter, walkies samt ungernes legetøj?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-15 21:50

Jeg bor også tæt på Tyskland, men køber bare Ultra batterier i Aldi i Danmark.
Merprisen for de langt dyrere, såkaldte Long Life mærker, betaler sig ikke.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 21-11-15 22:03

Tror jeg gerne på. Læs f.eks denne her: http://politiken.dk/forbrugogliv/test/ECE442391/billige-batterier-er-bedst/
...så jeg overvejer at droppe de fyre mærker og så gå efter et ok mærke som er prisbillig. Måske skulle jeg overveje at købe genopladelige batterier? Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer med sådanne typer?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-11-15 22:27

Genopladelige batterier af god kvalitet er måske det eneste der kan betale sig i længden.
Også især af hensyn til miljøet fordi der går mange, mange sæt af de ikke-opladelige til de genopladeliges levetid.

Det eneste man skal være obs på er, at de ikke tåler at ligge uopladet i længere tid.

Et mærke som GP kan anbefales, jeg har prøvet flere slags i mine digitalkameraer, men dem der holder bedst er dem
http://www.kingfish.dk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/p/gp-rechargeable-aa-2700mah.jpg

Hvis du hellere vil bruge de ikke-opladelige fås de ikke meget billigere end hos Harald Nyborg:

http://www.harald-nyborg.dk/p3032/kameda-alkaline-aa-60-stk

Dem bruger jeg i computermusene og mit vildtkamera og de holder sådan set udmærket.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-11-15 03:10

Jeg har prøver forskellige mærker i genopladelige bat. Jeg er gået bort fra dem igen, da de ikke holder strømmen ret længe. Jeg vil tro de holder den halve tid, før de skal lades igen, og de kommer ikke op på samme volt niveau efter ladning som ikke opladelige bat.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-11-15 07:43

De steder hvor man bruger AA-AAA batterier der holder længe grundet ultralavt lavt strømforbrug såsom ure og vægte køber jeg de dyre da de helst ikke må irre eller lække.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-11-15 07:46

Mit første digitalkamera virkede slet ikke med genopladelige AA, det er langt bedre hvis kameraet er født med batteri.
De billigst kameraer skal stadig bruge købebatterier.

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 22-11-15 08:37

Gode og billige batterier..
Køber jeg hos Ikea,og hos Harald Nyborg af mærket Kameda.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-15 14:55

Til mine mus og andet smågrej bruger jeg genopladelige af forskellig slags - gerne fra HN.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-11-15 21:16

Har brugt de samme genopladelige batterier i godt 20 år. De virker ok til børnelegetøj og andet som kræver noget energi lige her og nu.

Problemerne med de genopladelige er at de selvaflader i løbet af et års tid. Derudover tror jeg ikke at de kan indeholde lige så meget energi som alkaline. Derudover er spændingen måske 0.3 volt lavere end alkaline som kan være et problem for nogen apparater.

Men jeg skifter alle genopladelige batterier til gulvvarmefølere hvert halve år i forbindelse med sommertid.

Eneste ting jeg rigtig bruger alm. Batterier er til lommelygter, da de bare skal virke hvis strømen i huset går. Der køber jeg normalt de billigste alkaline batterier. I øvrigt opbevares alkaline i køleskabet for at forlænge holdbarheden.