/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Får besøg af en vegetar i julen.
Fra : bodillouise
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 20-11-15 21:37

Vi for en vegetar på besøg i hele julen. Nogle der har nogle gode ideer andet en grønsagstærter, eller skal jeg bare til at læse opskrifter igennem. Har lavet kikærtesalat og grønsagerlasange før til hende, så jeg vil gerne ud i noget der er lidt mere spændene til hende. Da jeg gerne vil forkæle hende lidt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-15 21:50

Ud over bønner, som præstens kone sagde da hun skulle lave kaffe, hjælper kun nødder.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-15 21:52
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-15 22:13

Stakkels jer, og især stakkels hende, der må nøjes med rødkålen.

Men må hun godt spise fisk?
I Portugal får de klipfisk juleaften, med god rødvin til.

Det sidste er jo af druer, så det må hun jo nok få,
så prøv at kompensere lidt med vinen...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-11-15 22:28

Grønkål og risengrød - som samtidig er god gammeldags julemad.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-11-15 22:35

Vi kødspisere ved som regel hvad vi får serveret juleaften og glæder os til den gode julemad. Så jeg synes du skulle spørge hende hvad hun drømmer om at spise juleaften, så hun også kan glæde til julemaden

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-11-15 07:13
Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 21-11-15 08:17

Ja det er synd for hende, hun går glip af den gode juleand. Men det er jo hendes egen valg.
Det var måske en meget god ide at spørge hende, om der er noget mad hun forbinder mere ved julen end andet.
Hun spiser ihverfald rejer. Hendes kæresten siger altid at vi ikke skal tage hensyn ( hun må spiser hvad det står på bordet), men det syntes jeg ikke ( kartofler og rødkål - hvor kedeligt)

Kommentar
Fra : ThorDin

Dato : 21-11-15 11:51

Hun spiser havinsekter men ikke kød

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-11-15 17:46

Med den kæreste vil hun blive skrækkeligt underernæret. Når man ikke spiser kød, skal man have proteiner fra noget andet. Desuden bør man da tage hensyn til andre mennesker. Man kan selv få brug for hensyn af andre grunde.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-11-15 17:58

Måske vil hun gerne selv tage mad med, men tør ikke foreslå det for ikke at fornærme dig. Så i stedet for at snakke med kæresten, skulle du snakke med hende. Mange ting i verden kunne løses hvis man snakkede sammen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-15 19:26

Når jeg nævner bønner og nødder er det netop af hensyn til hendes protein behov.

Og æg er jo næsten være end fisk, hvis man ikke spiser kød, fordi man ikke vil dræbe,
det er jo netop via ægget, at livet opstå for mange dyr, her fugle.

Stadig uvist om hun spiser fisk?
Hvis ja, er der mange muligheder udover klipfisk...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-11-15 23:03

Jeg har lige set en tysk kok lave en ret, der skulle smage som om det var kød. Grundingrediensen var champignoner hakket i en blender - ikke til mos, men til "fars". Hvis du er interesseret, kan jeg google den opskrift. Alle slags svampe minder ret meget om kød.
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-11-15 23:15

Du kunne lave "and"
En side med opskrifter der er lette at gå til, og som smager godt finder du her

http://www.veganer.nu/mad/hoejtider-jul/

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 23-11-15 06:45

Jeg har været inde og tjekke hvad der oftes bliver spist til jul, det jeg kunne se var nøddeposteg, nu må jeg nok lige hører om hun har nogle ønsker. Hun spiser ikke fisk har jeg hørt.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 23-11-15 08:52

Til bodillouise
Vores nabo har den samme skøre ide med at hun er vegetar, men hun påstår at en vegetar godt må spise kylling, så hun får guffet en del kyllinger, og de smager jo også godt.
giv hende et los bag i, så skal du se så glider både anden og flæskestegen også ned, hun skal jo nok bare lige startes op.
Hej

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-15 09:15
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-15 09:25

Vegetar og kylling? Hun må have misforstået noget, din nabo eller også har du,og din nabo er på low carb og ikke vegetar.
Ingelein

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 23-11-15 14:21

Sandvad Man må respektere folks valg. Og hvem gider komme på besøg hos folk der ikke respekterer en.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 24-11-15 09:30

Til Ingelein
Nej desværre så har jeg ikke misforstået noget hun påstår at hun er vegetar, men hun er alså også pædagog, og det siger jo det hele.
Hej

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 24-11-15 13:36

Tak for svaret katekismus. Jeg mener helt klart det er noget jeg kan bruge